Czerwona Poczta
12 czerwca 2010Przyjdzie do Ciebie czerwony… listonosz. Poczta Polska postanowiła wrócić do korzeni, nie w jakości obsługi niestety, a w kolorystyce znaku firmowego. Od 2011 granat zmieni na czerwień.
stare
Poniżej nowy znak przygotowany przez Lożę A5 (ze zgłoszenia w UPRP)
Zmieni się tło i kształt trąbki. Kolor czerwony – jak usłyszeliśmy ze źródeł zbliżonych do Poczty – ma przypominać „królewskie korzenie”. Kiedy Zygmunt August w 1558 r. powołał Pocztę Królewską, posłańców ubierał na czerwono. O szczegółach Poczta mówić nie chce. Jej rzecznik Zbigniew Baranowski zaznacza jednak, że nie chodzi tylko o logo, ale w ogóle o „opracowanie nowego systemu identyfikacji wizualnej”.
Więcej na wyborcza.pl
Coraz więcej tej czerwieni w różnych znakach ostatnio, czyżby spodobała się chińska symbolika koloru czerwonego? smoki też się pojawią pewnie…
PS. warto poczytć co Rafi napisał w powyższym temacie – Poczta Polska w kolorach McDonalda – choć nie z wszystkimi spostrzeżeniami się zgadzam :)
Podobne artykuły
identyfikacja logo
Tagi: czerwień kolor korzenie królewskie Loża A5 Poczta znak
komentarze 2
[…] O Poczcie Polskiej w kolorze czerwonym pisałem w czerwcu ubiegłego roku, w tym samym roku 2010 zmiany dokonała również BPost – poczta belgijska, która co prawda czerwona była już wcześniej, a i znak miała w miarę świeżej daty, to jednak tym razem poszła krok dalej w upraszczaniu znaku. […]
Rebranding uważam za b. udany. W końcu znak jest na tyle prosty i miły dla oka, że chętnie na niego się patrzy. Dodatkowo jest w lekkiej perspektywie co może sugerować „poprawę świadczenia usług” – ale sobie teraz dośpiewałem.
Co do Rafiego, wchodząć na jego stronę rzuca się w oczy wielki czerwony kwadrat „Ja, Rafi” – Doda polskiego internetu kwituje innych a sama na etat frytki sprzedaje.