Książki
26 czerwca 2017Moje książki do kupienia u Wydawcy:
ISBN 978-83-8166-215-4
stron: 286
formaty: PDF, ePub, mobi
Ciąg dalszy, czyli druga część mojego poradnika, nie poradnika, przeczytaj i sam zdecyduj. Książka powstała z moich tekstów pisanych przez ostatnie pięć lat, w większości na blogu alw.pl. Co prawda niektóre straciły aktualność, ale to, co przy tej okazji pisałem można spokojnie odnieść do wielu aktualnych sytuacji. Część tekstów uzupełniłem o informacje jak sprawy mają się po upływie czasu. Nie ma tu złotych recept, jest jednak wiele wskazówek do przemyślenia: jak pewnych rzeczy nie robić, czemu warto czytać regulaminy konkursów, czy na co warto zwracać uwagę oddając i przyjmując projekt. Sądzę, że moje spisane spostrzeżenia przydadzą się tak zamawiającym projekty, jak i samym projektantom.
ISBN 978-83-8166-016-7
stron: 157
format: PDF
„Illustrations / Ilustracje” to taki mały przegląd ciekawszych moich realizacji, a jednocześnie prezentacja różnych technik i stylów ilustracyjnych, jakie stosowałem zależnie od tematu. Są zatem rysunki ołówkiem i piórkiem kreślarskim, malowanie tuszem, rysunki tuszem kolorowane ecoliną (czasem odwrotnie), akwarela wspomagana kredkami, jest także przykład „prania” ilustracji – wielokrotnego nakładania i wymywania ecoliny, by uzyskać potrzebny efekt kolorystyczny. Są także rysunki oraz pastele wspomagane komputerowo – miksowane lub podkolorowane. Jednej rzeczy nie ma – opisów prac.
ISBN 978-83-7859-543-4
stron: 264
formaty: PDF, ePub, mobi
Może to poradnik, może nie poradnik, przeczytaj i zdecyduj sam. Książka „PO CO CI LOGO?” powstała z moich tekstów pisanych w większości tu na blogu, ale też w 2+3D, Beauty&Business i Visual Communication. Na 264 stronach piszę o sprawach związanych nie tylko z projektowaniem znaku, ale i szerzej o wizerunku, jego zagrożeniach, a także wielu sprawach łączących się, z tym projektowaniem i budowaniem wizerunku, w sposób pośredni i bezpośredni. Jest zatem trochę do poczytania i przemyślenia. Co prawda niektóre tematy wywoławcze straciły aktualność, ale to, co przy ich okazji pisałem można spokojnie odnieść do wielu aktualnych sytuacji. Wystarczy wyciągać wnioski z cudzych błędów.
„projekt Orli Dom” t.1
Studium koncepcyjne wersji użytkowych godła Rzeczypospolitej Polskiej
ISBN 978-83-7859-508-3
stron: 142
formaty: PDF
Na 142 bogato ilustrowanych stronach formatu A4 zaprezentowałem prawie całość materiału porównawczego oraz prezentację wybranych kart Księgi Herbu RP.
Jako dodatek ekstra umieściłem na końcu, za zgodą Autorów, dwa wywiady ze mną.
„Kiedyś pisałem, jak inni, że nie tak, że brakuje, że można by. W pewnym momencie stwierdziłem, że to wszystko są bzdety, lanie wody przy kolejnej okazji, bo tak naprawdę wszystkie te dyskusje i utyskiwania obracały się w obszarze gdybań. Więc postanowiłem pokazać wizualnie, o co chodzi.”
„projekt Orli Dom” t.2
Studium koncepcyjne identyfikacji struktur rządowych
ISBN 978-83-7859-765-0
stron: 152
formaty: PDF
W tomie 2 rozwijam koncepcję wersji użytkowych godła i wchodzę na pole minowe – godło jako oznakowanie urzędów centralnych. Jest tu zatem kompilacja kolejnych dwóch części dokumentacji, a także materiały uzupełniające.
W części II „Godło Wojewody” (I częścią jest e-book „projekt Orli Dom”) przedstawiam koncepcję nowych godeł dla szczebla wojewódzkiego administracji rządowej. W części III „Godło Ministra” zajmuję się problematyką identyfikacji wizualnej struktury rządowej, od opisu stanu aktualnego po koncepcje projektowe.
„projekt Orli Dom” t.3
Studium koncepcyjne identyfikacji struktur rządowych
ISBN 978-83-7859-766-7
stron: 76
formaty: PDF
Jednym z punktów styku, obywatela z urzędem, są tablice urzędowe, którymi zajmuję się w niniejszym tomie – część IV „Tablice Urzędowe” – poszukując ich wzorca i proponując własny jego wzór. A jako, że temat symboli państwa daleko wykracza, poza posługiwanie się nim przez struktury rządowe, w części V „Marka Narodowa”, przedstawiam moje przemyślenia i koncepcje, w obszarze funkcjonowania symboliki narodowej w promocji państwa, wewnątrz i na zewnątrz, czyli zajmuję się marką narodową, której nie mamy.
Współautor:
„Wizerunek miasta – co, jak, dlaczego”
autorzy: Jan Jacek Tyliszczak, Andrzej-Ludwik Włoszczyński oraz Maciej Tesławski, Anna Adamus-Matuszyńska, Piotr Dzik, Krzysztof Karaś, Robert Fidura, Marcelina Mikułowska, Marcin Zgórski, Mateusz Machalski, Irena Czusz, Marek Szewczyk
ISBN 978-83-7859-764-3
stron: 132
formaty: PDF
Książka ma pewien szczególny walor, nie jest bowiem li tylko teoretycznym rozważaniem, ale stara się odpowiedzieć na wiele pytań czysto praktycznie, czasami posiłkując się przykładami. Nie jest to zapewne odpowiedź na wszystkie pytania, jakie mogą się pojawić w temacie „wizerunek miasta”, ale też nie mamy aspiracji, jako autorzy tej książki, opracowania całościowego kompendium. Staramy się jednak przybliżyć zagadnienie w formie mniej akademickiej a bardziej praktycznej.