Ujednolicanie
21 marca 2011Od jakiegoś już czasu panują dwa podejścia do znaków grup firm. Z jednej strony – usamodzielnianie członków pod własnymi identyfikacjami, z drugiej zaś – „chowanie się za matkę”, czyli jednolita, lub prawie, identyfikacja dla wszystkich.
Oto najnowszy przykład z Niemiec – grupa Börsenverein zmieniła swoją identyfikację. W skład grupy wchodzą, oprócz Stowarzyszenia Księgarzy Niemieckich, również Targi Książki we Frankfurcie, Niemiecka Nagroda Literackiej i MVB – marketing, usługi wydawnicze i handel książkami. Poniżej nowy sygnet grupy.
Znak przedstawia rozłożone 2 strony książki i jednocześnie jest strzałką. Forma jest uproszczeniem poprzedniego znaku grupy.
Nowe logo grupy Börsenverein
Stare logo grupyBörsenverein
Więcej informacji można znaleźć na stronie Tagebuch Design.
Podobne artykuły
identyfikacja logo
Tagi: Börsenverein Frankfurt grupa książki logo sygnet Targi Książki
komentarze 2
projekt idealny, wręcz książkowy. tyle że w moim zdaniem także ,,nudny”..
Projekt w zasadzie znakomity. Jest jedno „ale”. Strzałka pokazuje kierunek do góry i w prawo. Bardzo dobrze! Książka spada w dół. Szkoda.