Olkusz dojrzewa?
29 października 2016Z konkursowymi efektami bywa różnie. Na przykład tak, jak w mieście Olkuszu. Dawno, dawno temu, bo w 2008 r., rozstrzygnięto konkurs na logo promocyjne miasta, zwycięzcą zostało No Hau Studio z Krakowa. Zwycięski projekt poniżej.
Co było dalej? Ano zacytujmy Przegląd Olkuski, który w grudniu 2011 r. pisał tak:
I co dalej?
Wydano pieniądze na nagrodę i… Do szuflady, a może sejfu. To po co miasto urządzało konkurs na logo, skoro nie miało pieniędzy jego na realizację? Nie wiedzieli, że wprowadzenie znaku do użytkowania musi kosztować? Serio?
Aliści minęło lat kolejnych pięć (5) i na stronie internetowej Przeglądu Olkuskiego pojawiło się takie oto ogłoszenie Urzędu Miasta w Olkuszu, w sprawie konsultacji społecznych:
Czyżby trzeba było aż ośmiu lat (8) by urzędnicy ratusza dojrzeli do konsultacji tamtego zwycięskiego logo? A może dopiero co, przy okazji porządków, odnaleźli w starym, zapomnianym biurku… O jakimś nowym konkursie nie było słychać, więc wychodzi, że to stare.
Najciekawsze, w tym ogłoszeniu jest jednak to jedno wytłuszczone zdanie:
„zapoznanie się z alternatywnymi projektami, jeśli takie zostaną przedłożone,”.
Jak to rozumieć? Mieszkańcy mają/mogą przynieść na konsultacje własne projekty? Mieszkańców pewnie będzie niewielu, z racji pory spotkania (godz. 15.00), ale kto wie co w rękawie za asy siedzą.
Daje do myślenia.
Podobne artykuły
identyfikacja konkurs logo miasta promocja
Tagi: konkurs konsultacje logo No Hau Studio Olkusz promocyjne
komentarze: 1
Skoro piszą, że są alternatywy, to znaczy najpewniej, że już są alternatywy.
Teraz tylko potrzebna jest podkładka formalna, w postaci spotkania z mieszkańcami, do zamianki i wypłaty wynagrodzenia dla autorów nowego znaku.
Tak podejrzewam.