Nowy znak Peru

12 marca 2011

Nowy znak promocyjny Peru, z akcentem na „u”, pokazany na zakończonych właśnie targach ITB w Berlinie. Logo i identyfikację  zaprojektowała brytyjska agencja FutureBrand, która stworzyła w 2003 roku markę Australii.

nowe logo promocyjne Peru

Marka na czerwonym tle jest dominująca. Dodatkowo znak można stosować w czterech kolorach: niebieskim, zielonym, żółtym i fioletowym.

nowe logo promocyjne Peru - kolorystyka

Na potrzeby marki powstał także krój pisma o nazwie Bree Peru, przygotowany przez firmę TypeTogether.

nowa identyfikacja Peru - font Bree Peru

„Marka to nie ozdoba, to jest  narzędzie” – stwierdziła Isabella Falco, dyrektor PromPeru

Info i ilustracje za livinginperu.com

Ciekawe co powiedzą poszukiwacze jednoznacznych odniesień w znaku…

Uzupełnienie:
Na stronie Brand New można obejrzeć więcej, również stare, nieco ilustracyjne i przegadane, logo Peru.

Postanowiłem jednak to stare pokazać

stare logo Peru

za stroną creativeroots.org gdzie jeszcze funkcjonuje ze starym klipem do obejrzenia.


Imiennik:

co mają powiedzieć? Nazca?

Maciej Sznitowski:

Jak dla mnie super. Nie skojarzyłem z Nazca, ale tym bardziej znak się broni.
Domyślam się Andrzeju, że to ostatnie zdanie skierowane jest do tych, którzy krytykowali Twoje logo Ustki. Niestety (pomijając kwestię jednoznacznych odniesień) logo Peru jest ciekawe i ładne pod względem estetycznym, a Twoja Ustka mi się po prostu nie podoba.

raczej skierowane do tych którzy szukają jednoznaczności w znakach, jak szewc to bucik :)

Mi bardzo się podoba. czyste, ładne typo. bez banalnych i jednoznacznych elementów. pozdrawiam

Świetne logo! Bardzo mi się podoba. :)
Mimo zastosowania tak niewielu środków ma mocny wyraz. Jest dynamiczne trochę „zakręcone” dla mnie oddaje klimat Peru. Co prawda nie byłam w tym egzotycznym kraju, ale wyobrażam sobie, że jest
w nim nutka pozytywnego szaleństwa tak jak w tym znaku. :)
Dobry pomysł i bardzo ładne wykonanie!

No proszę raz wyobraźnia pracuje, raz nie…. zależnie od potrzeb. „Pozytywne szaleństwo” – to pewnie koka…. Dynamiczne zakręcenie oddaje klimat, ale kraju nie znasz więc skąd wiadomo, że oddaje? Wychodzi że raz musi coś oddawać, a raz nie musi :)

Hehe! Nie znam kraju Peru z bliska, ale mam dostęp do National Geographic w TV jak również do książek. Myślę że to wystarczy aby sobie wyrobić ogólne zdanie o danym kraju. Naprawdę trudno być wszędzie, życia by nie starczyło aby zwiedzić każdy zakątek świata.:)
Jeśli Pan już widział wszystko to gratuluję!
Wracając do znaku sam nasuwa takie skojarzenia,
jest żywy w swoim przekazie, gorący że tak powiem,
a w tej części świata mieszkają ludzie
z temperamentem. Gorącą krew miałam właśnie na myśli pisząc pozytywne szaleństwo i to że ten kraj jest barwny, kolorowy. Ten znak to wszystko oddaje i dlatego uważam że jest bardzo dobry!
A dopiero co Pan napisał o dziwnych skojarzeniach grafików. :)
Aaaa w Ustce też nie byłam, niestety.

Lysander:

W Peruwiańczykach niema za grosz temperamentu (cokolwiek to znaczy) myślę że stereotyp związany jest z kliszą – jak mówi po hiszpańsku to temperamnetny;) nic z tych rzeczy – cisi zamknięcie w sobie, skryci nawet żartowaliśmy sobie z żoną że Peru to taka Polska Ameryki południowej. Ale znak doskonały mocny i wyrazisty – naprawdę dobre narzędzie promocyjne skuteczne i łatwe w użyciu.

Lysander:

„stereotyp związany z kliszą” ??? hmm to chyba nie ma większego sensu :))

może kalka byłaby poręczniejsza :)

No z tego co pisze Lysander to mam rzeczywiście
mylne pojęcie o Peruwiańczykach.:)

Może warto sprawdzić na miejscu w takim razie :)

*imię

*e-mail

strona

odpowiedz na Lysander

*

 
    • Translate to:

  • Nowe

  • Tematy

  • Tagi