Skuteczne logo

1 lipca 2010

Trafiłem na ciekawy przyczynek do projektowania logo, a właściwie jego postrzegania/oddziaływania na Klienta – Vanessa Sumo w artykule „Building a Better Brand” omawia pracę zespołu Norberta Schwartza (University of Michigan), Aparny Labroo (University of Chicago) i Ravima Dharema (Yale University), którzy na podstawie przeprowadzonych badań twierdzą ni mniej ni wiecej że… logo, które nie kojarzy się z produktem jest bardziej skuteczne.

Druga konstatacja tych badań – im prostsze logo, łatwiejsze do szybkiego ogarnięcia wzrokowego i zapamiętania, tym chętniej sięgamy po oznaczony nim produkt – akurat nie jest niczym nowym, a nawet można powiedzieć jest podstawą budowania znaku, ale teraz ma też potwierdzenie w badaniach i nikt nie podskoczy.


joanna:

Witam, czy mógłbyś podać mi swój adres mailowy?

Naturalnie :) adres jest tutaj

Witam.
Link nie działa…
Wniosek o tym, iż bardziej skuteczny jest znak, nie budzący skojarzeń z produktem, był dla mnie niejakim zaskoczeniem, ale po dłuższych przemyśleniach, uważam, że może to wynikać z tego, iż nie lubimy ograniczeń… Nie chcemy bowiem jednoznacznych skojarzeń, typu: mam spodnie marki „Spodnie”. ;-)

Bardzo interesujący artykuł, ale na Pana blogu link do niego nie działa ;) Pozdrawiam serdecznie!

Andrzeju, link do badań nie działa.

Bardzo przepraszam, o jeden przecinek za dużo :} tak to niestety bywa w gorączce przedurlopowej.

*imię

*e-mail

strona

odpowiedz na joanna

*

 
    • Translate to:

  • Nowe

  • Tematy

  • Tagi