Nowość z PWN
15 sierpnia 2008Logo. Właśnie ukazała się kolejna pozycja po polsku traktująca o logo, co prawda tłumaczenie, ale zawsze.
Michael Evamy Logo. Przewodnik dla projektantów
Wydawnictwo Naukowe PWN 2008 r.
ISBN: 978-83-01-15363-2
Objętość: s. 352
Format: 19,5×24,5 cm
Oprawa: miękka
Zwróćcie baczniejszą uwagę na obwolutę.
W księgarni firmowej obniżyli cenę do 89,00 za to w empik-u znajdziecie dużo taniej 79,20
cytat z info:
„Jak pokazują przykłady omówione w książce, forma logo może być efektem pracy twórczej projektanta lub wynikiem wielu badań i analiz. Zawsze jednak musi zostać rozpoznawalnym znakiem marki i przykuwać uwagę dużej grupy odbiorców.
W książce zostały omówione prace klasyków symbolu i logotypu jak Paul Rand, Saul Bass, Otl Aicher, Anton Stankowski i Lance Wyman, a obok nich – najsłynniejsze dziś nazwiska i wschodzące talenty z agencji North, Sagmeister Inc., Open, Spin, Johnson Banks, Browns and Segura Inc.”
Nie czepiam się, ale skoro takie tomiszcze wydano w PWN to… razi trochę używanie w tej publikacji określenia krój czcionki, czcionka to odlana w metalu fizyczna postać litery. Poprawniej byłoby krój pisma. Dla jasności – font to postać elektroniczna kroju pisma.
Zakupiłem tę księgę jakies 3 miesiące temu, dużo znanych i lubianych logotypów jak i świeże eksperymentalne formy, polecam gorąco.