Formula 1
27 listopada 2017Formuła 1 zmienia jednak logo. Co prawda stare jest mocno zakodowane, to i sporo protestów przy okazji, ale…
Projekt studio Carter Wong, 1994 r.
Argumenty nowego właściciela Liberty Media, by logo zmienić, są dość istotne. Sean Bratches, jeden z dyrektorów F1, decyzję zmiany logo tłumaczy jego niską użytecznością w materiałach i na gadżetach.
„Dotychczasowe logo jest trudne do wyszycia ze względu na zygzak z prawej strony”
„[…] negatywna przestrzeń tworząca „jedynkę” nie była rozpoznawalna w erze cyfrowej.”
No i najważniejsze:
„Liberty Media nie chce, aby Formuła 1 była łączona z Bernie Ecclestonem i stąd te zmiany”
Nowa wersja znaku została ujawniona po zakończeniu Grand Prix Abu Dhabi.
Projekt Richard Turley z zespołem agencji Wieden + Kennedy London.
Hamilton podsumował krótko:
„Stary logotyp był ikoną naszego sportu, nowy nie jest.”
I pozamiatane.
Źródła:
http://www.swiatwyscigow.pl/f1/f1-news/
https://sportowefakty.wp.pl/formula-1/
http://eurosport.interia.pl/f1/