Nowa twarz UPC
14 stycznia 2008Z początkiem roku przestała istnieć marka chello
Jest to efektem zapowiadanych, już od połowy 2007 r., przez Liberty Global, spółkę matkę UPC, zmian wizerunku dla europejskiej części koncernu.
Tak dla przypomnienia – UPC Broadband division działa w 10 krajach europejskich – Holandia, Szwajcaria, Austria, Irlandia, Polska, Węgry, Czechy, Rumunia, Słowenia oraz Słowacja, skupiając ponad 10 milionów klientów.
Nowe logo UPC
Odnoszę nieodparte wrażenie, że inspiracją dla projektanta był chyba najzwyklejszy karczoch. Zresztą można porównać
.
Tendencja konstruowania znaków w stylistyce web 2.0 jak widać ma się dobrze, choć akurat tu, z racji obszaru podstawowego działania – internet i tv kablowa, wydaje się być uzasadniona, co zresztą widać po efektownej animacji z logo na stronie www UPC Polska
Pozostaje jednak kwestia wykorzystania znaku na innych polach, w wersji monochromatycznej czy achromatycznej, na przykład nadruk na długopisach.
Dla przypomnienia – stare logo UPC
Uzupełnienie bardzo istotne, choć po czasie, projektant: nowa identyfikacja UPC jest dziełem Branding Agency Venturethree z Londynu
————–
źródła:
Liberty Global
telepolis.pl
lupa.cz
yerbasana.cl
Podobne artykuły
identyfikacja logo
Tagi: chello karczpch logo stylistyka UPC web 2.0
komentarze 2