lew na 11 listopada
7 listopada 2013Zbliża się dzień odzyskania niepodległości. Święto. Ale jakoś mi przy tej okazji smutno się robi, widząc bałagan z symbolami narodowymi z jednej i brak chęci ze strony decydentów z drugiej. Nie żeby nie mieli żadnych chęci, mają, tylko to, co z tych chęci wynika, tworzy jeszcze większy bałagan i nie poszanowanie tejże narodowej symboliki.
Nie piszę tego bez powodu, oto wczoraj, na Facebookowej stronie Mozcau by Justin, czytam:
„MOZCAU dla Kancelarii Prezydenta RP.
I oglądam takie oto gadżety, promujące Pałac Prezydencki, Belweder i Zamek w Wiśle.
Porcelana ze złotym szlaczkiem
Świeczka w kielonku
Torba na zakupy
Etui na okulary
Etui, powiększenie tłoku na skórze
Niby wszystko ok, w końcu to promocja budynków, a właściwie ma być promocja budynków, de facto promocja strony prezydent.pl, a skoro tak, to w domyśle Pana Prezydenta. Bo przecież tego się nie da rozdzielić. No ślicznie, lew jako symbol Prezydenta Rzeczypospolitej? Naprawdę? Uszczypnijcie mnie. Zamiast symboliki narodowej? Wiem, że dwa lwy są przed Pałacem Prezydenckim, no i co z tego? jest tam też Poniatowski na koniu i kilka drzewek. Myślenie symboliczne nie jest jednak najmocniejszą stroną Kancelarii Prezydenta ani projektantów, którzy to zaserwowali.
A tak na marginesie – promocję Belwederu mamy już dawno i to w dużych ilościach, a także procentach.
Za Wikipedią:
„Belvedere (klasa super premium) – luksusowa polska wódka zbożowa, produkowana wyłącznie w Polsce, w Żyrardowie.
Belvedere jest czterokrotnie destylowana, produkowana w małych partiach. Na butelce widnieje pałac Belweder (wł. Belvedere – piękny widok), siedziba Naczelnika Państwa i (w różnych okresach) Prezydenta RP. Każda butelka jest dokładnie sprawdzana pod względem dokładności wzorów, ilości alkoholu itd. Wódka jest eksportowana na cały świat, w 1996 roku weszła na rynek amerykański.
W teście wódek klasy super premium magazynu Logo w roku 2007 zajęła pierwsze miejsce.
Wódka Belvedere jest jedną z marek LVMH, który jest największym na świecie producentem dóbr luksusowych. W Polsce wyłącznym dystrybutorem wódki Belvedere jest Moët Hennessy Polska Sp. z o.o.”
Jeszcze na koniec wrócę do tego wpisu na FB – „Cieszymy się, że Pan Prezydent podjął współpracę z polską marką, i że wybrano nowoczesny, elegancki design.”. Przychodzą mi, w związku z tymi stwierdzeniami, do głowy, dwa pytania:
1/ a z kim miał podjąć współpracę Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej, w takim temacie, z Chińczykami?
2/ gdzie ten nowoczesny dizajn i elegancja, w tym lwie promującym chyba Egipt?
Podobne artykuły
a gdzie widzisz tę nowoczesność i elegancję? w złotym szlaczku czy czarnej torbie na zakupy?
pojechali po całości. bardzo ładna porcelana, chmurka i stadiony narodowe :D już niedługo na wszystkich bazarach w kraju.
Normalnie brak słów, żenada całkowita.
nie wstydź się mnie Polsko!!
http://youtu.be/OE58JKzVVpc
Sam wybór gadżetów już przeraża. Z tego zestawu może jedynie filiżanki mają nastrój jako przedmiot, ale torba na zakupy? Kto to zamawiał?
Widać, dla niektórych nasze godło to „siara” i przeżytek. Cytując pewnego naszego wokalistę rockowego: „My są już Amerykany…”
A te torby na zakupy to pewnie dla delegacji i żon innych głów państw odwiedzających Prezydenta.
A dlaczego nie można po prostu zrobić zestawów z porcelany po prostu z orłem, i dodam jak mój dziadek, żeby było jak przed wojną, prosto i elegancko?
Skoro nie Madagaskar to może chociaż Egipt?
A tak na poważnie – jeżeli założeniem było stworzenie czegoś nowoczesnego i eleganckiego, ale niekoniecznie polskiego to z grubsza się zgadza…