Dwa bieguny
31 maja 2008Biegun dodatni
Nie każdy konkurs, na logo promocyjne miasta, kończy się źle. Choć trzeba przyznać, te dobrze zakończone da się policzyć na palcach jednej ręki. Tym bardziej warto pokazywać te dobre przykłady. Prezentuję więc, jeszcze gorący wynik konkursu na logo promocyjne dla Kamiennej Góry, dopiero co zakończonego.
Gratuluję autorce znaku – Katarzynie Hańczuk, a także władzom miejskim – dobrego wyboru. Dobry przykład myślenia o znaku i jego funkcji promocyjnej, po obu stronach, zaowocował pozytywnie. Jest co prawda kwestia użytego kroju pisma, a może to kwestia co ja bym użył, ale w sumie znak jest spójny, a to najważniejsze
Warto zajrzeć przy okazji na stronę prowadzonego przez autorkę studia Frog
Biegun ujemny
Dla porównania przykład negatywny – funkcjonujące już, niestety, logo Radomia. Brak myślenia, znowu niestety, widoczny jak na dłoni, tak po stronie autora, jak i po stronie władz miejskich, które w końcu o wyborze decydowały. W efekcie zaowocowało to jarmarczno-clipartowym obrazkiem, promującym chyba tylko bylejakość.
O gustach się nie dyskutuje, ponoć. Pytanie więc – czy w Kamiennej Górze mają lepsze gusta, czy to raczej efekt niepoważnego podejścia do sprawy własnej tożsamości wizualnej w Radomiu?
Chciałem tylko skromnie zauważyć, że jednak logo Kamiennej Góry, choć ciekawe, nie jest zbyt funkcjonalne. Przy niższej rozdzielczości, kropeczki będą raczej mało widoczne.