Bolonia / Bologna
19 stycznia 2014Włoskie miasto Bolonia urządziło pod koniec ubiegłego roku konkurs, na swój znak promocyjny. Rezultaty tegoż konkursu można obejrzeć na YouTube.
To pierwsza z pięciu prezentacji nadesłanych projektów, umieszczonych na YouTube, warto obejrzeć wszystkie, choć podkład muzyczny nieco denerwujący:
500+ LOGHI PER BOLOGNA część 2
500+ LOGHI PER BOLOGNA część 3
500+ LOGHI PER BOLOGNA część 4
500+ LOGHI PER BOLOGNA część 5
Zwyciężyła dynamiczna koncepcja Matteo Bartoli i Michele Pastore, z Triestu. Projektanci stworzyli „alfabet” znakowy, każdy element jest powiązany z literą, co pozwala tworzyć kolejne mutacje znaków na bazie liter występujących w nazwach własnych czy obszarów działania.
Budowanie poszczególnych znaków zostało w pełni zautomatyzowane na platformie webowej.
Wystarczy wpisać, po prostu, słowo/nazwę, do którego ma powstać znak.
Jak ten system działa możecie zobaczyć na specjalnie stworzonym filmiku „è Bologna”.
Taka koncepcja pozwala ogarnąć całą przestrzeń wizualną miasta w jednolitym a jednak dynamicznie zmiennym systemie identyfikacji.
Źródła: www.comune.bo.it, brandingsource.blogspot.cz, font.cz
Podobne artykuły
identyfikacja konkurs logo miasta
Tagi: Bologna Bolonia identyfikacja Matteo Bartoli miasta Michele Pastore
komentarze 2
Znam co najmniej kilkanaście konkursów polskich gdzie prezentowano wszystkie znaki, problemem jednak nie jest tylko czy organizator chce, czasem to projektanci nie chcą ujawniać swych prac.
Podoba mi się idea prezentowania wszystkich nadesłanych logo na „konkurs” … wtedy nie ma ściemy, widzimy z czego wybierano a nie tak jak u nas. Po cichu, jury uznało że ten jest najlepszy, oczywiście długi opis co logo przedstawia (bo się inaczej nie da tego zobaczyć) i cisza o pozostałych bo nie daj boże ktoś by jeszcze zakwestionował „prawidłowy” wybór.
Z innej beczki. Ostatnio zauważyłem że konkursy ze STGU w jury wygrywają ludzie/studia związane ze STGU i nie członkowie ale założyciele :(