rzemieślnicza żenada
8 września 2010Dziś mała gra wyobraźni. Załóżmy taką sytuację na styku klient-rzemieślnik – przychodzimy do owego rzemieślnika, dajmy na to – posadzkarza, z propozycją taką:
Proszę mi ułożyć mozaikę na posadzce, jakieś nawiązanie do antycznych wzorów, circa 50 m2, ale płacę tylko wtedy, jeśli mi się spodoba. Jaka by była odpowiedź? zapewne krótka i niekoniecznie cenzuralna.
Nie przypadkiem o tym rzemieślniku i, nazwijmy to wyraźnie, poronionym zleceniu z niewiadomym efektem finansowym, bo oto dostałem mail od Łukasza z „ciekawym” konkursem, któryż to już taki…
Moze zainteresuje Pana konkurs:
Wystarczy przygotować:
2. Projekty logo turystycznego mogą być wykonane w dowolnej technice graficznej, kolorystyce, kształtach.
a/ projekt powinien zawierać:
– logo/znak graficzny oraz identyfikację graficzną.
– budowę oraz konstrukcję logo,
– określenie pola podstawowego, pola ochronnego, wymiarów minimalnych oraz zasad skalowania,
– informacje dotyczące kolorystyki stosowanej w projektowanych materiałach i parametrów użytych kolorów w systemie CMYK, RGB i PANTONE C/U, RAL oraz Folia ORACAL. Kolorystyka w wersji jednokolorowej i czarno-białej,
– kolorystykę w przypadku występowania na różnych tłach.
– typografię logotypu,
– określenie zasad ochrony logo.
3. Do projektu należy dołączyć wydruki komputerowe (Księga wizualizacji znaku) formatu A4, które powinny zawierać:
– znak mieszczący się w polu 15cm x 15cm i zmniejszoną wersję 1,5cm x 1,5cm,
– zastosowanie znaku w projekcie materiałów biurowych codziennego użytku jak papier firmowy, wizytówka, koperta, teczka, długopis oraz w projekcie innych materiałów promocyjnych jak: koszulki, kubki, plakat, a także we wzorze prezentacji multimedialnej i wizualizacji strony internetowej (tego jeszcze nie było…)
– wersję kolorową jak i czarno-białą znaku.
I szczęśliwy zwycięzca stanie się właścicielem głównej nagrody w wysokości …. tadam 1.500 pln
Zastanawiam sie kiedy zaczną wymagać aby przy zgłoszeniu do konkursu prac uczestnik musiał wykupić billboard aby szanowny zlecający mógl zobaczyc jak logo prezentuje się na żywo… a w nagrodę da pudełko czekoladek…
Pozdrawiam
Łukasz
Dodam od siebie cytatę ze strony organizatora:
Konkurs na nowe logo Pomorskiej Izby Rzemieślniczej MSP
Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie na nowe logo Pomorskiej Izby Rzemieślniczej Małych i Średnich Przedsiębiorstw
Śmiać się czy płakać? a może rzemiechy z Pomorskiej Izby zaczęli robić wedle opisanego przeze mnie na wstępie modelu? Wątpię, za to bezmyślność pewna, bo nikt mi nie powie że rzemiecha, przedsiębiorca prowadzący biznes, nie potrafi logicznie oszacować czyjejś pracy. A Izba skupia niezłe w sumie grono – i Cechy rzemiosł, i Cechy branżowe, Spółdzielnie rzemieślnicze, jak i masę zakładów rzemieślniczych. Prowadzi szkolenia i doradztwo, ba nawet ” Kurs pedagogiczny. Dla instruktorów praktycznej nauki zawodu.”. Oj praktyczna to nauka, na bazie tego konkursu na pewno, w temacie – jak nie szanować pracy innych . O nagrodzie nawet nie wspominam, bo to czysta kpina, za taki zakres prac.
Na koniec zostawiłem sobie trzy perełki:
1.
1 c/ wraz z projektem logo turystycznego uczestnik powinien…
To w końcu na co to konkurs?
2.
4. Zwycięzca konkursu przenosi nieodpłatnie na Organizatora autorskie prawa majątkowe…
znaczy w ramach tego 1500,- i opracowanie i przekazanie praw
3.
3. Postępowanie konkursowe – w oparciu o przepisy niniejszego Regulaminu przeprowadza Komisja Konkursowa, powołana przez Dziekana Wydziału Grafiki ASP w Gdańsku
I nikt z Wydziału Grafiki ASP w Gdańsku nie zwrócił uwagi organizatorowi na tę relację zakresu opracowania do wysokości nagrody??
Totalna rzemieślnicza żenada. Tylko co robi w niej ASP ?
Podobne artykuły
identyfikacja konkurs logo
Tagi: asp Izba Rzemieślnicza konkurs logo Pomorska projekt uczestnik
komentarzy 5
To jeszcze pozwole sobie dodac kolejny konkurs za jeden uśmiech:
źródło:
http://konkursykreatywne.pl/index.php?p=konkursy&id=1971
Nagroda: (tadaaaam)
Propozycja, która zyska nasze największe uznanie, zostanie wyprodukowana w wielotysięcznym nakładzie z umieszczonym na niej imieniem i nazwiskiem autora, który – oprócz niebanalnego wpisu do swojego graficznego porftolio – otrzyma od nas również nagrodę specjalną!
(i nie, nie powiemy, co nią jest ;D)
Żenujące jest nie tylko to, że ktoś te zasady konkursowe wdraża, ale również to, że serwisy aspirujące do roli opiniotwórczych ogłoszenia bezmyślnie przedrukowują przyczyniając się szerzenia tego tałatajstwa.
Byłem, przeczytałem, umarłem… wiadomo, z powodu pochylenia się nad możliwością stania się posiadaczem „niebanalnego wpisu do portfolio” i to pod A(u)SPicjami, fju, fju…
Ciekawe konkursy, pełne prestiżu i cennych nagród, organizuje również warszawski ZTM.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34889,7835656,Zaprojektuj_logo_imprezowego_autobusu_ZTM.html
nigdzie nie znalazłam jednak zwycięzców