rafy minimalizmu

9 grudnia 2013

Uniwersytet w Hanowerze zmienił w połowie 2013 r. swoją nazwę i co za tym idzie swoją identyfikację wizualną. Było tak.

stare logo Uniwersytetu w Hanowerze / Hochschule Hannover

Opracowanie nowej tożsamości dostała we wrześniu 2011 roku agencja anneandrea Markenschärfung Hanover & Design. Projektanci: Andrea Lueders i Anne Zilles. Projekt zaprezentowano publicznie w połowie tego roku. Foto za www.designtagebuch.de.

nowe logo Uniwersytetu w Hanowerze / Hochschule Hannovernowe corporate identity Uniwersytetu w Hanowerze / Hochschule Hannover
Po pierwsze, moim zdaniem, można było skrócić stary znak o zbędną literę F. Poszli w nieco inną stronę, wyeksponowania grubością i podkreśleniem litery H, od Hanower i Hochschule. I wszystko byłoby świetnie, ale…

Po drugie, w tymże roku 2011, w którym rozpoczęto prace nad nowym corporate identity Uniwersytetu w Hanowerze / Hochschule Hannover, powstała identyfikacja własna  norweskiej agencji projektowej Heydays, z  taką samą dużą, jednoelementową, literą H, z podkreślnikiem.

Heydays logoHeydays logoHeydays logo

No i chyba Uniwersytet ma problem, zrobiło się o jedno H za dużo. Czy sam kolor i grubość litery wystarczy?

Hochschule Hannover + Heydays logo

Czy mamy do czynienia z plagiatem? Trudno wyrokować, jak było, na pewno pokazuje to rafy minimalizmu, jak przy Dworcu Centralnym.


Z przyczyn technicznych nie mamy odpowiedzi na pytanie, ale na pewno, na razie, mamy do czynienia z niemieckim odpowiednikiem pinglish w nazwie.

W kwestii 'problemu’ myślę, że nalezy temat rozpatrywać w kontekście całościowej identyfikacji więc o plagiacie wg mnie nei ma mowy. W ogóle to temat rzeka, ja cały czas czekam na doskonalsze narzędzia 'poszukiwawcze’…

*imię

*e-mail

strona

odpowiedz na jarek

*

 
    • Translate to:

  • Nowe

  • Tematy

  • Tagi