est > Estonia
29 stycznia 2017Estonia podjęła ambitną próbę budowania marki narodowej, o czym poinformowała na swojej stronie fejsbukowej Fundacja Best Place – Europejski Instytut Marketingu Miejsc, przy okazji podsumowując naszą słynną sprężynkę.
I trudno się z tym nie zgodzić, bo estońska próba budowania marki narodowej (Estonia Nation Branding) jest o tyle interesująca, że opiera się nie na znaku graficznym, jak Szwajcaria czy Szwecja, a trzech literach, będących początkiem nazwy kraju Estonia > EST. Te trzy litery są wykorzystywane w sposób nieco podobny do niegdyś proponowanego przeze mnie „system PL”. O ile jednak ja wbudowywałem w pozytywne słowa z obcych języków znak, to Estonia wykorzystuje do budowania pozytywnego obrazu końcówkę „est”, poprzez dodanie jej w słowach angielskich. Wykorzystując na przykład takie słowa jak fast, happy, smart, proud, high, po dodaniu końcówki „est”otrzymujemy – fastest, happiest, smartest, proudest, highest, czyli stopień najwyższy.
Proste i genialne rozwiązanie.
System został również przemyślany pod kątem budowania marki narodowej poprzez domenę z końcówką .est, jako domenę TLD (Top Level Domain). Oczywiście najlepiej jeśli nowa domena wykorzystuje schemat pokazany wyżej.
Bardzo szerokie i szczegółowe wyjaśnienie całej koncepcji estońskiej marki narodowej znajdziecie na stronie .justestonishing.atavist.com.
Aż żal, że z naszą nazwą nie bardzo mamy jak taki system zapożyczyć. Jedyne, co nam się z POL „udało”, to spory zestaw nazw własnych firm, z taką końcówką. Tyle, że przełożenia na markę narodową ni śladu.
odchodzi kolejna legenda
25 stycznia 2017Znana marka samochodowa Aston Martin zmienia logo. Diametralnie. Nie zobaczymy już znanych wszystkim skrzydełek.
Historia znaku Aston Martin.
Nowe logo zrywa z dotychczasowym kształtem dość radykalnie, idąc w kierunku pierwszego znaku marki, jednak zgodnie z trendem minimalistycznym.
Hm, przyznam, że zmiana dość zaskakująca i sugerująca chyba rozszerzanie marki. Przyznam też, że chyba nie do końca jestem przekonany do tej zmiany.
dwie kropki, dwie kreski
19 stycznia 2017Dwa znaki oparte prawie na tym samym pomyśle – dwie kropki, dwie kreski, ale jakże inaczej rozegrane.
Po długich deliberacjach Mozilla pokazała nowe logo. Prościutkie i przyznam podoba mi się. Choć może font nie całkiem.
„Logo Mozilli nawiązuje swoim układem do adresu URL – wzmacniając tym samym przekaz, że Mozilla jest w centrum internetu. Użyte w znaku graficznym dwukropek i dwa backslashe „://” zamiast liter „ill” to genialny i prosty zabieg, bowiem są obecne przecież w każdym adresie internetowym, zaraz po nazwie protokołu http, https, ftp…” za mobirank.pl
Uzupełnieniem niech będzie ciekawy materiał o efektach wpisywania w paskach adresowych frazy „moz://a”.
I drugi minimalistyczny znak, od Wolf Ollins. Też dwie kropki i dwie kreski, ale poziomo. Równie ładnie skrojony.
Ładna zabawa kropkami, obejrzyjcie filmik na www.underconsideration.com, równie minimalistyczny jak logo.
PS. dla tych co chcieli by pomarudzić, że w logo Mozilli slashe (w cytacie jest backslashe), informuję, że to jednak też kreski, choć ukośne, nie ma zmiłuj :)
design identyfikacja logo
Tagi: dotdot kreska kropka Mozilla Wolf Ollins
komentarze 4
dwa miejskie znaki
18 stycznia 2017Dwa nowe miejskie znaki, z Polski i Czech. Świętochłowice i Jesenice.
ŚWIĘTOCHŁOWICE / POLSKA
„Logo z okazji 70-lecia nadania praw miejskich, będące oficjalną identyfikacją graficzną Świętochłowic w 2017 roku. Autorką projektu jest Małgorzata Sławińska.” za www. swiony.pl
Dodam logo z konkursu. Czemu motylek? Raczej nie chodzi zapewne o lekkość, zwiewność i tymczasowość miasta, a, podejrzewam , chodzi o pięć dzielnic miasta.
Zobaczyć w granicach administracyjnych miasta motyla może tylko dusza artystyczna.
JESENICE / CZECHY
Autor: Zuzana Hegedüšová, studio Lokša
Nowe logo zbudowane łącząc krój jednoelementowy (Jeseni) z pisanką (ce). I to ta końcówka nazwy, de facto, będzie służyła jako sygnet. Przyznam, że dziwne jest też, jak na tak zbudowany znak, dążenie do operowania, po pewnym czasie, tylko samym graficznym elementem CE. Mówiąc szczerze, jakoś mi się ten koncept, z wyróżnieniem akurat końcówki nazwy miasta, nie wydaje najszczęśliwszy i uzasadniony. Choć jest oryginalny.
Radość, miłość, natura i woda. Skąd my to znamy. Znak może występować w 4 wersjach kolorystycznych, nie przypisano ich jednak żadnym konkretnym zakresom stosowania. Będzie zatem stosowany po uważaniu, na wyczucie stosującego. Z informacji na portalu www.denik.cz wynika, że nowe logo ma zastąpić herb miasta, dla którego pozostaną tylko sytuacje wyjątkowo. uroczyste.
Więcej: www.font.cz, www.denik.cz
konkurs logo miasta
Tagi: Czechy Jesenice Małgorzata Sławińska Świętochłowice
skomentuj