miło czytać

30 grudnia 2015

Od Adriana Bernata, niedawnego laureata książkursu nr 6, dostałem recenzję mojej książki „Po co Ci logo?”.

„Witam serdecznie,

Przyznam, po wstępie: poradnik, nie poradnik, przeczytaj i zdecyduj – zupełnie nie wiedziałem czego się spodziewać po treści książki, no nic, pozostaje tylko zgodnie z radą przeczytać i zadecydować. Przeczytałem i wrażenia, tak jak myślałem, bardzo pozytywne. Książka „PO CO CI LOGO?” to kawał dobrej i ciekawej lektury, napisanej przystępnie – więc zrozumiale nawet dla osób takich jak ja, nie mających z grafiką i projektowaniem wiele wspólnego. Jak zawsze, niektóre artykuły ciekawsze, niektóre mniej ciekawe, kwestia gustu oczywiście. Mi osobiście brakowało dokładniejszego opisu pracy grafika/projektanta, zaczynając od rysowania znaku, oceny programów graficznych itd., ale w końcu nie można mieć wszystkiego. Zatem ogólna ocena bardzo dobra, super książka, szczególnie dla tych, którzy się trochę tym projektowaniem interesują.

Życzę szczęścia w nowym, oby lepszym roku i pozdrawiam, Adrian Bernat”

Miło to czytać 🙂 PS Książka „Po co Ci logo?” do kupienia, w formie ebook (ePub, mobi, pdf) lub papier, na stronie wydawnictwa internetowego e-bookowo.pl e-bookowo.pl


choinka w stylu

19 grudnia 2015

choinka w stylu „Lato wszędzie”

choinka "Lato wszędzie"


19 grudnia 2015
Bez tematu
Tagi:

skomentuj

wyniki K6

6 grudnia 2015

6 książkurs pod hasłem „Święty Mikołaj” przyniósł plon mizerny. Tym razem jedynie 5 osób zdecydowało się pobawić w projektowanie. Przyznaję spodziewałem się większej ilości prac, bo w sumie temat wdzięczny i niejako samograj. Może przy kolejnym książkursie będzie lepiej.

A oto i prezentacja nadesłanych na książkurs nr 6 projektów w układzie alfabetycznym.

Adrian Bernat

logo Święty Mikołaj, proj. Adrian Bernat

Tomasz Mazur

logo Święty Mikołaj, proj. Tomasz Mazur

Sonia Ryszytyło

logo Święty Mikołaj, proj. Sonia Ryszytyło

Janusz Wójcik

logo Święty Mikołaj, proj. Janusz Wójcik

Piotr Zabłudowski

logo Święty Mikołaj, proj. Piotr Zabłudowski

Zanim zaprezentuję zwycięzcę jedna mała uwaga generalna – o ile w sygnety uczestnicy włożyli trochę kreatywności, to z doborem kroju pisma do logotypu, niestety, już jest gorzej. Daje się też zauważyć przykładanie zbyt małej wagi do zrównoważenia wagi sygnetu i logotypu.

Wobec powyższego Jury, czyli ja, zdecydowało wziąć pod uwagę wyłącznie sygnety. Po krótkiej naradzie, z samym sobą, Jury zdecydowało, iż nagrodę w postaci książki „Po co Ci logo?” otrzymuje Adrian Bernat za poniższy sygnet.

nagrodzony sygnet, proj. Adrian Bernat

Gratulacje dla Zwycięzcy 🙂  I tym samym książkurs nr 6 uważam za zakończony.

PS Zwycięzcę uprasza się o przesłanie adresu pocztowego, do wysyłki nagrody.


kolekcjoner

5 grudnia 2015

Co jakiś czas dostaję mailową prośbę o gadżety firmowe. Takie seryjnie wysyłane „zbieram gadżety firmowe, czy moglibyście państwo mi podesłać swoje”. Dotychczas wszystkie lądowały w koszu, tak z racji swej formy, jak i braku u mnie owych firmowych duperelek, skoro firmą nie jestem. Ale tym razem kolekcjoner mnie pozytywnie zaskoczył. Formą. Przeczytajcie.

Witam Państwa bardzo serdecznie
I pragnę przedstawić się dostatecznie.
Mam na imię Paweł i w Radomiu przebywam,
Nie pijam „Zbyszka” i chytry nie bywam.
Jestem konstruktorem maszyn i urządzeń,
Pracuję w biurze, lecz mam też inne żądze.

Po pracy, gdy już odpocznę,
Włączam komputer i przeglądam pocztę.
Wszystko przez moje hobby nietypowe,
Jedni wolą pić piwo, ja piszę wiadomości nowe.

E-maile z prośbami i zapytaniami.
Czy ktoś obdaruje mnie kilkoma drobiazgami?
To właśnie moje hobby całe,
Jestem kolekcjonerem, zbieram rzeczy i duże i małe.

Ulotki, mapy, informatory i przewodniki,
Długopisy, pendrivy, kubki i notatniki.
Mam też zbiór pocztówek, przypinek i smyczy,
Kilka czapek, koszulki i breloki do kluczy.
Czy istnieje możliwość, by choćby drobną rzecz,
Kolekcjoner mógł od Państwa mieć?

Posiadam też gadżety dziwne lub nietypowe.
Mały spadochron, skrobaczki do szyb, piłki plażowe,
Podstawkę do jajek, wiatraczek, płaszcz przeciwdeszczowy,
Frisbee i bumerang, który gadżetem nie jest typowym.

Dla logotypów i nadruków je kolekcjonuję,
Każda przesyłka serce me raduje,
Nie istotna jest dla mnie wartość rzeczy,
Sam fakt otrzymania najbardziej cieszy.
Nie chcę się na nich wzbogacić,
Dlatego mogę za przesyłkę zapłacić.

Państwa adres nie zostanie nigdzie przekazany,
Nie jestem z firmami marketingowymi związany.

Przepraszam za zajęcie Państwa czasu cennego,
Prosiłbym tylko o odpowiedź na e-maila mojego.

A oto jego kolekcja.

kolekcja

Przyznam, że miałbym ochotę, po przeczytaniu, coś z gadżetów mu podesłać, za tę formę, ale nie mam co. Gdyby ktoś z czytających chciał pomóc kolekcjonerowi służę adresem. Na pewno zachowa i w kolekcji i we wdzięcznej pamięci.