logo-viral

27 stycznia 2015

W 2011 roku agencja Bruce Mau Design przeprojektowała logo Sonos, producenta systemów audio. W 2015 r. przyszedł czas na coś więcej.

Sonos logo, 2011

W tym roku, ta sama agencja Bruce Mau Design zaprezentowała całkowicie odnowiony wizerunek firmy (visual identity),wpisując w niego naturalnie swoje stare logo. I robi furorę.

Sonos "nowe" logo

Tu powiększony fragment środkowej części. Warto zauważyć efekt niby mory w liniach przy samym logo, pionowych i poziomych.

Sonos "nowe" logo

Stał się cud, ułomność monitora w połączeniu z takim tłem pod logo stworzyła viral. Viral, o którym piszą wszyscy, z zachwytem a nawet podnieceniem, prezentując jak przewijać obrazek by zobaczyć efekt iluzji.

spidersweb.pl
„Widzieliście nowe logo Sonos? Jest niesamowite.”

Jeden z komentarzy na spiderweb.

applefobia

Niestety, moi mili, to nie cud, a Naczelny za łatwo popada w emfazę 🙂

Wszyscy jesteśmy ofiarami pikselozy. To „drganie” linii wokół logo to po prostu skutek niedoskonałego wyświetlania ukośnych linii przez piksele na matrycach. Przy scrollowaniu drobne ukośne linie „siadają” nierówno na kolejnych rzędach pikseli i robi się z tego interferencja.

Proponuję zrobić dobrej jakości wydruk tego logo na papierze. Możecie sobie nim ruszać do woli. Cudu nie będzie 🙂

Poniżej kilka innych tytułów prezentujących viralowe logo, robiąc przy okazji niezłą reklamę, za free.

Gizmodo:
„The New Sonos Logo Looks Like Pulsing Sound as You Scroll It”

The Verge:
„New Sonos logo design pulses like a speaker when scrolled”

co.Design:
„Sonos’s Hot New Viral Logo Was A Happy Accident”

Brand New:
„New Identity for Sonos by Bruce Mau Design. Sounds like a Party”

Smaczku całemu zamieszaniu dodaje mianowanie nowym logo kompilacji logo i tego co za nim stoi, jako tło. Logo bowiem nadal wygląda tak, jak wyglądało w 2011 r., a zmianie uległo całe visual identity, co zresztą można i warto zobaczyć na stronie projektantów Bruce Mau Design. Tym bardziej, że pokazana wyżej „drgająca” apla jest tylko fragmentem nowego wizerunku.

Sonos visual identity

Sonos visual identityWięcej na stronie Bruce Mau Design.


zmienny i wariantowy

26 stycznia 2015

Dwa różne obszary działania dwu znaków – miasto i metropolia, zmienny i wariantowy.

Miasto

Landor zaprezentował ciekawy pomysł na znak miasta Covington (Kentucky, USA). Wpisana w pierwszą literę nazwy miasta ( C) rączka pozwoliła na wariantowe operowanie gestami w znaku.

Covington logo

Znak daje wiele możliwości, ale też, moim zdaniem, kryje w sobie niebezpieczeństwo, w postaci możliwości „doprojektowania” gestów niekoniecznie pożądanych przez miasto.

Więcej underconsideration.com

Metropolia

Szwajcarski projektant Ruedi Baur wraz ze studiem Kubik zaprojektował zestaw znaków dla metropolii Bordeaux (Francja).

Bordeaux Metropole logo 1

Warianty znaku są tu przypisane do konkretnych miejscowości obszaru metropolitalnego.

Bordeaux Metropole wersje logo

Więcej designtagebuch.de


nowe Bochum

23 stycznia 2015

Bochum (Niemcy) podeszło kompleksowo do własnego wizerunku, projekt przygotowało konsorcjum 9 agencji pod nazwą „Gruppe Bochum“ – COMKOM° Digital Media, Gregor & Strozik Visual Identity, Oktober Kommunikationsdesign, Radar, Katja Leistenschneider i Designstudio Steinert, Bettina Brakelmann Textprojekte, Martin Steffen Fotografie und Büro_Komplex.

„Grupa składa się nie tylko z agencji z  Bochum, ale wszyscy żyjemy jako obywatele tutaj. Więc to była prawdziwa praca z miłości do każdego z nas, aby wspólnie rozwijać markę dla Bochum, w którym chcemy żyć. „ Powiedział Carsten Kochel, COMKOM

Podstawą nowego znaku  miasta herb Bochum, ale także hymn miejski będzie miał zastosowanie w kampanii promocyjnej.

herb miasta Bochum

nowe logo miasta Bochumnowe logo miasta Bochum

Powstała także strona „Gruppe Bochum“, gdzie można zobaczyć sporo zaprojektowanych dla marki miasta materiałów.

Jak widać, po powyższym przykładzie, współpraca wielu podmiotów nad wizerunkiem miasta pozwala ogarnąć szersze spectrum i daje dobry efekt końcowy. Ale spora w tym także zasługa koordynatora, czyli miasta.

Więcej designtagebuch.de, gruppe-bochum.de


2 trendy i kiks

22 stycznia 2015

Trzy znaki prosto z Francji i Holandii – dwa w trendzie minimalizmu i jeden kiks, od którego zacznę.

1.

Nowe logo „Business France” raczej nie zachwyca. Pomijam kwestię podobieństwa (strzałkowego) z angielskim „made in Britain”, choć Anglicy dużo lepiej odnieśli się do własnej flagi. Tu niestety zabrakło pomysłu jak rozegrać barwy narodowe w znaku.

Business France logoWięcej grapheine.com

2.

Nowa identyfikacja firmy Relocalyon z Lyonu, zajmującej się obsługą przenoszonych służbowo pracowników. Projekt agencja Graphéine

Relocalyon logo

Tak na marginesie, chyba mamy nowy zalążek trendu, z tym skaczącym, zmieniającym miejsce O. Wcześniej pokazałem to w  znaku O_TU.

Więcej o Relocalyon na grapheine.com

3.

Nowa identyfikacja holenderskiego National Militair Museum.

National Militair Museum /Holandia logo

Taki nieco „fabryczy” kształt znaku wpisuje się w, trochę nudny, trend zygzakowych, monogramowych znaków muzealnych, jak Muzeum Narodowe czy Muzeum Żołnierzy Wyklętych. Tak na marginesie, tej „fabryczności” kształtu, projekt zrealizowała agencja Fabrique.

Więcej:  grapheine.com


rower aglomeracyjny

21 stycznia 2015

Nie miejski a aglomeracyjny, w Bydgoszczy. Mówiąc szczerze nie wiem z czego się śmiać, a może raczej płakać? Bardziej z tego „bydgoskiego roweru aglomeracyjnego” czy tych jego logosów, do wyboru.

Bydgoski Rower AglomeracyjnyKreatywność urzędników czasami powala, szczególnie gdy mają parcie na światowość.

Więcej: bydgoszcz.gazeta.pl


lipski motylek

18 stycznia 2015

Lipsk zaprezentował nowe logo turystyczne Regionu.  „LEIPZIG REGION“ pokazuje, że nie tylko u nas są problemy z projektowaniem i wyborem znaków promocyjnych. Miasto ogłosiło konkurs w którym wystartowało 18 agencji, ale po selekcji udział wzięło tylko 6. Wybrano motylka.logo Regionu Lipska

Nowe logo promocji turystycznej Regionu Lipska portal Design Tagebuch ocenia bardzo krytycznie:

„Das Design jedenfalls nährt einen solchen Zweifel, weil es jegliche Prägnanz und Originalität vermissen lässt.”
w wolnym tłumaczeniu: „Konstrukcja budzi wątpliwości, ponieważ nie posiada żadnej oryginalności  i zwięzłości.”

Projekt nowego znaku promocji turystycznej opracowała lipska agencja Brandung, ta sama, która w 2013 roku opracowała logo jubileuszu 1000-lecia miasta Lipska.

1000 lecie miasta Lipska logoOba znaki w sumie mało udane, najpierw sprężynka, a może tor lotu ćmy, teraz mało zachęcający motylek.


Andy Murray

17 stycznia 2015

Andy Murray, brytyjski tenisista, zaprezentował swoje logo. Monogram oprócz inicjałów tenisisty ma także wpisaną liczbę 77, z okazji 77 rocznicy triumfu brytyjskiego zawodnika na kortach Wimbledonu. Co prawda rocznica minęła, w 2012, kiedy Murray wygrał Wimbledon, ale co tam.

Andy Murray monogram

„- Uważam, że ten pomysł jest trochę spóźniony, ponieważ takie logo powinno powstać już dwa lata temu, po jego zwycięstwie w Wimbledonie – ocenił Nigel Currie.”

Też tak sądzę, trochę musztarda po obiedzie.

Więcej sportowefakty.pl

Jeszcze dodam, dla porównania, logo/monogram Rogera Federera.

Roger Federer logo

Jak znacie jakieś logo/monogramy gwiazd sportu, to podpowiedzcie.


o tu_

16 stycznia 2015

Engram przedstawił nową identyfikację wizualną, przestrzeni coworkingowej O TU_.

„O TU_ to kreatywna przestrzeń, której jesteśmy pomysłodawcami i w której nasza agencja ma swoje biuro. O TU_ to wielofunkcyjne miejsce, wyłamujące się poza biurowe schematy. Miejsce pracy, spotkań, warsztatów oraz różnego rodzaju wydarzeń.”

Bardzo mi się podoba, ale…. Czytam na ich stronie, przy prezentacji tego systemu, taki tytuł „Niekończący się system” i nachodzą mnie wątpliwości, co do tego „niekończącego się” systemu. Systemu bardzo dobrze opracowanego, ale co za tym idzie o jasno nakreślonych ramach, założeniach całości. Zatem system jest, jako taki niezmienny. Zmienne pojawiają się, zgodnie z systemowymi założeniami, w egzekucji i tu możliwości są rzeczywiście szerokie i niekończące się. Żadna ze zmiennych nie zmienia samego systemu.

Jedną ze stałych systemu, choć ma kilka wariatów, jest logo.

O TU_ logo

„Konstrukcja logo umożliwia dodawanie wyrazów, które uzupełniają i dookreślają nazwę marki.”


„Mechanizm ma duży potencjał do tworzenia rozwinięć i jest bardzo pojemny.”

I to się wszystko zgadza, o ile określić to „Niekończącymi się możliwościami systemu”.

O TU_ realizacja

I tyle moich zastrzeżeń, nie do systemu, bo mi się podoba, a do jego słownej prezentacji, w tytule. Może kiedyś zawitam do Gdańska, to sobie obejrzę „na żywca”.

Więcej na stronie studioengram.pl


Rypin 950

15 stycznia 2015

Z okazji przypadającej w tym roku rocznicy 950 lecia Rypin (kujawsko-pomorskie)  ogłosił w ubiegłym roku konkurs, teraz zaprezentowano rezultat. Wygrał projekt Tomasza Ambroszczyka ze Świnoujścia.

logo 950 lecia Rypina

Ja mam tylko takie dziwne odczucie, że zabrakło jakiegoś odniesienia do tej 950 letniej tradycji miasta, trochę tak, jak gdyby jej w ogóle nie było. Ale pewnie się czepiam.

Więcej rypin.eu