FIAT zmienia się w FCA

29 stycznia 2014

Koncern FIATa przejął Chryslera i zmienia siedzibę, z Turynu na Londyn, nazwę i swoje logo.

nowe logo Fiat Chrysler Automobile, dawniej FIAT

Zmiana dotyczy koncernu, na razie, zatem miłośnicy emblematu FIAT na samochodach nie muszą się martwić.

Dla przypomnienia krótka historia logo FIAT, którą puściłem na blogu w 2006 r.


prace w toku

25 stycznia 2014

Ostatnio, na życzenie Klienta, prezentowałem jak wygląda, u mnie, orientacyjny tok prac nad znakiem. Takie objaśnianie, przebiegu prac, zdarza mi się robić co jakiś czas, ale tym razem, zamiast opowiadania / opisywania posłużyłem się prościutką infografiką.

Zaczynamy oczywiście od: umowy / zlecenia / briefu
prace w toku 1

Prace w toku:

a/ wiedza – klient / branża / otoczenie
prace w toku 2

b/ szkice koncepcyjne
prace w toku 3

c/ weryfikacja szkiców/selekcja
prace w toku 4

d/ prezentacja wybranych szkiców koncepcyjnych
d1/ weryfikacja szkiców przez Klienta / wybór
prace w toku 5

e/ wersje wybranej przez Klienta koncepcji
prace w toku 6

e1-e2/ korekty wybranej koncepcji
prace w toku 7

f/ opracowanie wersji ostatecznej znaku
prace w toku 8

g/ weryfikacja projektu przez Klienta
prace w toku 9

g1/ końcowy akcept projektu przez Klienta
prace w toku 10

h/ przekazanie pracy Klientowi / finał.
prace w toku 11

Powyższa prezentacja ma charakter poglądowy, oparty na moim stylu pracy, nie koniecznie zatem musi być prawdziwa dla każdego projektanta. Może się jednak przyda.


upraszczanie

24 stycznia 2014

Dwa świeże przykłady redesignu znanych znaków, polegające na upraszczaniu dotychczasowej formy.

Marriott
Marriott wprowadził uproszczenie swojego znaku, a la McDonalds, eksponując teraz inicjał, duże M. Dużo lepiej. Projekt Grey NY (New York, NY)

nowy znak Marriott

Visa
Uproszczenie w znaku Visa, dla odmiany, dotyczyło kolorystyki. Zamiast dotychczasowych dwu kolorów, żółć+niebieski, pozostał jeden, niebieski, wzmocniony jednak do granatu.

nowy, uproszczony znak Visa

Zastanawiam się tylko, po co wprowadzono ten ledwie widoczny gradiencik?


Bolonia / Bologna

19 stycznia 2014

Włoskie miasto Bolonia urządziło pod koniec ubiegłego roku konkurs, na swój znak promocyjny. Rezultaty tegoż konkursu można obejrzeć na YouTube.

To pierwsza z pięciu prezentacji nadesłanych projektów, umieszczonych na YouTube, warto obejrzeć wszystkie, choć podkład muzyczny nieco denerwujący:

500+ LOGHI PER BOLOGNA część 2
500+ LOGHI PER BOLOGNA część 3
500+ LOGHI PER BOLOGNA część 4
500+ LOGHI PER BOLOGNA część 5

Zwyciężyła dynamiczna koncepcja Matteo Bartoli i Michele Pastore, z Triestu. Projektanci stworzyli „alfabet” znakowy, każdy element jest powiązany z  literą, co pozwala tworzyć kolejne mutacje znaków na bazie liter występujących w nazwach własnych czy obszarów działania.

Bologna logoBologna - system znakówBologna - system znakówBologna - system znakówBudowanie poszczególnych znaków zostało w pełni zautomatyzowane na platformie webowej.

Bologna - platforma webowa

Wystarczy wpisać, po prostu, słowo/nazwę, do którego ma powstać znak.

Bologna - tworzenie znaków

Jak ten system działa możecie zobaczyć na specjalnie stworzonym filmiku „è Bologna”.

Taka koncepcja pozwala ogarnąć całą przestrzeń wizualną miasta w jednolitym a jednak dynamicznie zmiennym systemie identyfikacji.

Źródła: www.comune.bo.it, brandingsource.blogspot.cz, font.cz