włoski plagiat

27 lipca 2011

I to na wysokim szczeblu plagiat, ministerialnym. Co prawda nie u nas a we Włoszech,ale wpadka jest na całego. Tym bardziej że nowy znak włoskiego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych (Ministero Dell’Interno), projektu INAREA Identity and design Network, miał uświetnić 100 lecie tegoż ministerstwa. Info za repubblica.it.

nowe logo włoskiego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych
A tu pif-paf i…

Roy Smith - French Property Exhibition logo
oto wcześniejszy o trzy lata znak Roya Smith’a, zaprojektowany dla „French property exhibition”. Ten włoski znak nie jest tylko podobny, to jest ewidentny plagiat, mimo dodania bliku. Poniżej nałożenie obu znaków

nakładka 2 znaków
Żeby się komu nie wydawało, że takie mało znane, to logo Smith’a, trochę o nim w necie wzmianek jest, a i pokazane zostało, jak byk, i omówione w książce Davida Airey’a Logo Design Love. W polskim wydaniu tej książki znajdziecie znak Roya na str. 49.

Chyba należy się spore odszkodowanie dla Roya.

PS serdeczne podziękowania dla Michała Tadeusza Golańskiego za podesłanie tematu na FB 🙂

Roy Smith – French Property Exhibition logo

Chopin + Polska

25 lipca 2011

Rok Chopina co prawda dawno minął, ale przy okazji rozmów, o tymże roku, postanowiłem profil Chopina wpasować w dawno nie ruszany projekt „system PL”. Efekt poniżej.

Chopin by alw

Swoją drogą profil ma mocno charakterystyczny i, jak to mówią, ograny, więc problemu nie było. Oparłem się zresztą na profilu z projektu kartki Konstantego Sopoćki, z roku 1949.

Ciekawe czyj jeszcze profil dałoby się sprowadzić do tak uproszczonej formy…. Mogłaby powstać seria.

Zagadka

Wojciech Stawarz podesłał mi zagadkę w powyższym stylu „ociosanym” – kto to ach kto?

Przyznam bez bicia nie wiem…


logoogórki

21 lipca 2011

Ogóras pierwszy samoróbny.

Jak donosi Marketing przy kawie:

„Od 20 lipca Grupa Pracuj wprowadza nowy system identyfikacji wizualnej. Znak firmowy nawiązuje teraz do logo serwisu Pracuj.pl.”

nowe znaki grupy Pracuj

„Zastosowano wspólny kształt, krój czcionki oraz gradienty. Za przygotowanie nowego Corporate Identity odpowiedzialny był dział marketingu Grupy Pracuj.”

Miodzio. Było nijako, oddzielnie, teraz będzie ujednolicona nijakość grupowa. Ciekawe co jeszcze, poza znakami i przeróbką stron, to „Corporate Identity” zawiera, w końcu CI to nie tylko strona wizualna.

To w sumie dobry przykład na polską specyfikę specjalizacji, zajmowanie się nie tym na czym się znamy, czyli marketingowcy projektują identyfikację, zamiast opracowywać strategie marketingowe. Może z tym marketingiem już u nich krucho….  Nie oni jedyni, co biorą się za takie rzeczy wbrew własnej specjalności, mamy wydawnistwo – co zamiast wydawać książki robi logosy,  agencje PR – co na pijarze widać kokosów nie zbijają a żyć trzeba, jest też kancelaria…. W końcu „syn sąsiada co ma kompa wali takie znaki w 5 minut”. Stańczyk miał rację, dochtorów ci u nas dostatek.

PS  Panowie Projektanci nie ma co czekać, podejmijcie wyzwanie. Zajmijcie się opracowywaniem tego czego nie umiecie, a oni już nie chcą – strategiami marketingowymi i pijarem.

Tani ogórek powiatowy.

Oleśnicki powiat był też postanowił się ologować i postawił na jakość… ceny, co widać poniżej

gmina Oleśnica logo

Zaprojektowanie loga wraz z prawami autorskimi kosztowało gminę dokładnie 60 zł – mówił włodarz gminy, odpowiadając na pytanie radnych dotyczące kosztów przedsięwzięcia.”

gmina Oleśnica gadżety z nowym logo

Kłosy wy moje, z pól oleśnickich, toż przyjdą żniwa i zdrowo was przemłócą. Chociaż lebszy byłby herbicyd….

No i kolejny logoogóras czyli Tarnogród.

-Z przeprowadzonego wywiadu wynika, że 76 % ankietowanych odpowiedziało na to pytanie, że największe możliwości Gmina posiada w ogólnie pojętych dziedzinie jaki są rolnictwo i ogrodnictwo. 7% ankietowanych wskazało turystykę i rekreację agroturystyczną. Produkcja przemysłowa 10%, działalność usługowa tylko 6%. 18 % ankietowanych uważa za najmocniejsze strony to bliskość i dostępność do terenów zielonych a także ekologiczna żywność, 17 % ankietowanych do mocnych stron zalicza położenie geograficzne oraz korzystny stań środowiska naturalnego – referował Marek Stadejek Account Executive Agencji VIP.

Na tej podstawie stworzono propozycje loga gminy, które bezpośrednio nawiązywać będzie do ekologicznych upraw owoców i warzyw.”

Logo – propozycja Nr 1

Tarnogrod logo 1

Logo – propozycja Nr 2

Tarnogrod logo 2

Logo – propozycja Nr 3

Tarnogrod logo 3

Jezusicku, rewelka! Szczególnie nr 1, VIP rządzi.

Fotki z serwisu bilgoraj.com.pl, gdzie można je zobaczyć w pełnej krasie a i poczytać więcej o.

A teraz poważnie.

Poczytajcie artykuł Kamila Cebulskiego o makaronach, to znaczy o Malmie i jej udupieniu. Na prawdę warto.


powoli w górę

18 lipca 2011

powoli, konsekwentnie, w górę…

brokatowy ślimak fot. alw

Brokatowy ślimak.


18 lipca 2011
różności
Tagi:

skomentuj

dno reklamowe

16 lipca 2011

Na adres mojej strony internetowej ilustrino.com przyszedł spam, reklamowy. Ewenement. Zapewne tak wysoka kultura tekstu reklamowego przyniesie ogromną rzeszę wielbicieli firmie… albo przeświadczenie że słoma może wyłazić już nie tylko z butów. Zresztą szkoda gadać, poczytajcie sami, pisownia oryginalna, dane osobowe usunąłem:

Co kórwa mać? Wycieram gębę Jezusem? Chcesz wpierdol? Czy ciebie
pojebało kórwa. Ludzie czytająjak mi ublizasz nie chcą płacić rachunków
a więc ty je kórwa zapłcisz ja cie kórwa dpoadne

Serdecznie pozdrawiam,
(nazwisko usunięte)
Administracja

AUKCJE FM – Kup, Sprzedaj, Licytuj, Zarabiaj
Nowe aukcje internetowe dla każdego, teraz wystawiaj aukcje z importów!

Biuro Obsługi Klienta
Goldix Systems
NIP 573-250-43-98
REGON 240322947
E-mail: info@goldixsystems.com

Adres: http://www.aukcje.fm
Adres: http://www.chrzescijanie.pl
Adres: http://www.alleprodukty.pl
Adres: http://www.goldixsystems.com
Skype: aukcje.fm
Kontakt: www.aukcje.fm/kontakt.html

Uwaga:
Wiadomość ta oraz wszelkie załączone do niej pliki są poufne.
Jeżeli nie jest Pan/Pani zamierzonym adresatem niniejszej
wiadomości, informujemy, że jej rozpowszechnianie, kopiowanie,
rozprowadzanie lub inne działanie o podobnym charakterze jest
zabronione i może być nielegalne oraz ścigane prawnie
odszkodowaniem na rzecz Goldix Systems.
Prosimy o poinformowanie nadawcy oraz usunięcie e-maila bez
otwierania załączników.

Dno reklamowe zostało przebite.

 

 


tajemniczy Dolny Śląsk

14 lipca 2011

Tytuł wziął się z podstawowego założenia konkursu na znak turystycznej promocji Dolnego Śląska ogłoszonego jakiś czas temu przez Dolnośląską Organizację Turystyczną. Skoro tajemniczy to tajemniczy.

Pierwsza edycja konkursu, skierowana po wsiem, została unieważniona, bo jak czytam w gazecie:

Zarzuty: przegadane, słaby poziom, poza tematem, wyglądają jak znaki ostrzegawcze albo symbole telewizji kablowej.

Była więc edycja druga dla profesjonalistów, wpłynęło 112 prac. Patrząc po wybranych do głosowania zastanawiam się czy znów nie unieważnią… Kolejny cytat z gazety:

– dobre logo to takie, które jest zwięzłe, rozpoznawalne i łatwo zapada w pamięć. Będzie naszą wizytówką, więc nie powinno kojarzyć się z logotypami innych regionów,
– winno mieścić różnorodność regionu, a nie stawiać tylko na konkretną atrakcję. Przed laty próbowano wykreować na nasz symbol misia ślężańskiego. Z kiepskim skutkiem, bo miś był zbyt wąski znaczeniowo, za mało uniwersalny,
– dobrze gdyby odwoływało się do tajemniczości, bo ona, zdaniem fachowców, określa charakter turystycznego Dolnego Śląska.

Oto 4 propozycje poddane pod głosowanie vox populi:



Cytat z fejsbuka:

szkoda,że w sondzie „Który projekt nadaje się najbardziej na logo Dolnego Śląska?” nie ma opcji – żaden z proponowanych

Nie będę, jako zainteresowany, a więc niewiarygodny w pewnym stopniu, komentował, choć najlepsze z tej czwórki jak ulał przypomina mi o Grecję i francuskie katedry. Może to reminiscencja niegdysiejszej licznej bytności Greków na Ziemiach Odzyskanych lub wycieczki po Francji….

Jako ze wyniki konkursu już upublicznione mogę z czystym sumieniem pokazać moją propozycję znaku tajemniczy Dolny Śląsk.
tajemniczy Dolny Śląsk, projekt na konkurs, alwKształt wzięty z mapy i uproszczony na maksa, nad krojem trzeba by popracować. Poniżej warianty  personalizujące dla ciekawszych miejsc na Dolnym Śląsku.
tajemniczy Dolny Śląsk, projekt na konkurs - warianty, alw

No i tyle tajemniczości 🙂


nowy znak gminy Rewal

11 lipca 2011

Pojawiło się nowe logo i identyfikacja gminy Rewal, pod hasłem „Natchnieni słońcem”, z konkursu.

nowe logo gminy Rewal

Autor Łukasz Olek. Hm…. dodałem pomniejszenia i wersję czarnobiałą coby było widać o czym piszę dalej.

Jak pisze Daria Mazur na stronie rewal.pl:

Koło czy też okrąg symbolizuje:
doskonałość, pełnie, ochronę i bezpieczeństwo, ciągłość, kompletność, nieskończoność i wieczność.

Zastosowane kolory odnoszą się kolejno do:
Pomarańczowy- piasek, słońce
Niebieski przechodzący w granat- morze
Błękit – niebo

Dodatkowo logo wzbogacone jest dwoma pomniejszymi znakami graficznymi, umiejscowionymi w jego górnej strefie, które kształtem przypominać mają ptaki.

Każdy z użytych elementów i symboli podkreśla najważniejsze atuty gminy Rewal na których bazuje sezonowa turystyka. Ciekawa konstrukcja oparta na łatwym do zapamiętania kształcie bez zbędnych, rozpraszających uwagę elementów, pozwala wierzyć że logo będzie utożsamiane z gminą.

Hm, hm… czy w tym kształcie coś podkreśla? chyba jednak nie, ale popatrzmy na identyfikację:

nowa identyfikacja gminy Rewalnowa identyfikacja gminy Rewal

Smutna jakaś ta identyfikacja i zimna, efekt nadmiaru niebieskiego. I chyba mało unikatowa, szczególnie w małej wielkości i przy takiej grubości koła może być problem mylenia z innymi kołowymi znakami.

Czytam też że:

Gmina Rewal od dawna opiera swój wizerunek na motywie słońca:
Słoneczny szlak- system tablic informacyjno-promocyjnych oznaczających atrakcje turystyczne i obiekty zabytkowe,
Strefa słońca- lokalny miesięcznik,
Strefa słońca – hasło gminy
RewalAkademia Słońca- cykliczna impreza promująca aktywny wypoczynek.

A tu słońce chyba za chmurami i wieje chłodem. Niestety nie wiem jak to się ma do strategii promocyjnej, jakoś nie znalazłem jej, może nie ma i powstanie do znaku, czyli na odwyrtkę.


co moje, to moje, reszta nie

9 lipca 2011

Prezentowałem w marcu swoje wizualizacje dla Ustki, które pokazywały jaki właściwie jest ten założony wizualny kierunek promocji. Miał być dalszy ciąg, zgodnie z założeniami, wyszło co wyszło czyli radosna twórczość „bo drukarnia zrobi projekt za darmo”. No i robi, ale że przy okazji idzie to w złym kierunku i ma czasem znamiona naruszania praw autorskich jakoś trudno im zrozumieć.

W związku z tym że pojawiają się różne głupoty, mówiąc oględnie, z zastosowaniem logo, nawet wbrew księdze znaku, postanowiłem pokazać to co jest mojego autorstwa i tym samym odciąć się definitywnie od pozostałych samodziałowych „realizacji”.

1. Plakat promocyjny zaprojektowany przed sezonem 2010, w ostatnim momencie pozbawiony logo, które pozostało tajne aż do lutego 2011.

plakat Ustka 2010plakat Ustka 2010

2. Plakat na sezon 2011.

plakat Ustka 2011

plakat Ustka 2011, Warszawa Centralna

Fotka zrobiona na Dworcu Centralnym w Warszawie. Umieszczone ponad citylaytami strzałki do kas dodają ciekawy kontekst, nieplanowane sugerowanie co należy zrobić 🙂

3. Projekty promocyjnej naklejki soku jabłkowego „Soczysta Ustka”

etykiety soku Soczysta UstkaUstka soki

I to aż tyle, reszta jest milczeniem i… oszczędzaniem tam gdzie nie trzeba. Co moje, to moje, reszta nie, o resztę autorów realizacji pytać w Ustce. Wiara że da się coś za darmo bywa nie tylko złudna, ale i czasem kosztowna, gdy budowanie wizerunku psuje się już na początku.


jak zostać ekspertem

7 lipca 2011

Reklamy przychodzące w spamie mailowym bywają różne, jedne irytują masakrycznym dizajnem, inne są ciekawe i zrobione z polotem, a i dbałością o każdy szczegół, ale częściej zdarzają się takie kwiatki nieprzemyślane, jak ten poniżej. Dodam że przyszedł w mailu pod tytułem Jak zostać ekspertem?

reklama mailowa
No to już wiem jak zostać, wystarczy nie zwracać uwagi na pierdoły… a przy okazji super reklama  profesjonalizmu. Gratulacje.


pojechałem do Łowicza

6 lipca 2011

Pisałem niedawno o nowym logo Łowicza i tak się dobrze złożyło że miałem okazję ostatnio Łowicz odwiedzić. W mieście jest mini skansen – jedno oryginalne obejście łowickie, które można zwiedzać, a i załapać się na warsztaty wystrzygania wycinanek, haftu itp.

Chata łowicka.

chata łowicka

Drzwi chaty łowickiej.

drzwi chaty łowickiej

Wnętrze izby.

wnętrze izby łowickiej

Szkoda że do tego mini skansenu nie wybrał się twórca nowego logo Łowicza. Szkoda kogucika…

Dodatek

Bardzo dziękuję Pawłowi za uzupełnienie i podesłanie w komentarzu  adresu sklepu z wyrobami sztuki łowickiej polishfolkart.com. Dodaję oczywiście kogucika, w ich logo 🙂

polishfolkart.com logo