Trendy 2009

29 września 2009

Na Logolounge Bill Gardner omawia trendy roku 2009 w projektowaniu znaku na świecie. Warto poczytać.

Dwa przykłady dla zachęty – inkrustowanie

i sekwencyjność

Przy okazji warto przejrzeć i porównać wcześniejsze omówienia trendów, od 2003 r. Trochę przypomina to świat mody.


Logo Stadionu Narodowego

25 września 2009

Pokazali nowe logo Stadionu Narodowego

i nową stronę www, więcej: Gazeta Wyborcza.

Może jednak BMW pokaże klasę na koniec sezonu…


Office 2010

12 września 2009

Nowa odsłona logo Office 2010, flagowego produktu Microsoftu? Na to wygląda, cytat za VIBO:

Nieuw logo Office 2010

logo Office 2010

Nie jestem fanem samego Office, ale lepiej to wygląda. Znikło nadmierne przekolorowanie i drobne elementy w środku sygnetu, czytelniejszy logotyp. Może to jaskółka, że idzie nowy stary trend prostoty i czytelności?


12 września 2009
logo
Tagi:

skomentuj

Numer z Olinsem

10 września 2009

Mocno spóźniony, ale jest. Dostałem właśnie nowy sierpniowy numer Visual Communication.

Visual Communication nr 08/2009

Na pierwszym planie wywiad z Olinsem, o naszym brandingu narodowym „Mejd in Poland”. Dwa cytaty, skądeś znajomo brzmiące:

Polacy mają problem z przewrażliwieniem na wlasnym punkcie. Wydaje im się, że cły świat nic nie robi, tylko rozmysla o Polsce.

Brak współpracy pomiędzy poszczególnymi jednostkami uniemożliwia jakikolwiek postęp. Mam wrażenie że przepuszczana jest ogromna szansa.

Polak na zagrodzie równy wojewodzie.

Przy okazji, na doczepkę, na końcu numeru, poszła wersja felietonowa „Promocyjnej chcicy” z bloga.


W międzyczasie

6 września 2009

jako ze ostatnie złodziejskie tematy nieco mnie zdenerwowały, a i znalazłem się w niedoczasie, wystąpiła luka w pisaniu. Może i dobrze. Odpocząć też trzeba i pomyśleć, ale na to konto zebrało się kilka tematów wartych odnotowania, więc upycham ten mix razem, choć waga różna.

1. Aleksander Zwycięzca
Zaczynam od gratulacji dla Aleksandra Bąka, za wygrany konkurs na logo powiatu kartuskiego. Info za Krzysztofem Bochnackim.

powiat kartuski logo

Okazuje się że i konkurs może się zakończyć dobrze. Kaszeby potrafią.

2. UOKiK 20
Nowe logo z okazji 20 lecia UOKiK autorstwa Małgorzaty Orzechowskiej, gratulacje,  wiecej prac tutaj. Info za Krzysztofem Bochnackim.

uokik logo
Prosto i czytelnie.

2. Starozakonna korona
Andrzej Pągowski stworzył logo promocyjne dla naszej armii, pisałem w o tym w krótkiej notce Tajne logo. Dyskusja o znaku na wielu forach była ostra do bólu (kto ciekaw znajdzie sporo).Pojawił się w tych dyskusjach temat korony, „carskiej” korony, którą jakiś „artysta” znalazł był w tym logo, a niejaki Kali przebił jeszcze większą ignorancją stwierdzeniem „Zamknięta korona, charakterystyczna dla obrządków starozakonnych i prawosławnych, wisząca nad głową orła.” Szkoda słów, tak żenujący brak podstawowej wiedzy że ręce opadają. Dla jasności – zamknięta korona symbolizuje pełną suwerenność.

3. Z bankowej fuzji
Połączenie Banku BPH z GE Money Bank dało dość dziwny efekt w postaci nowego logo. Dyskusje „co widać w znaku?”, nie co twórca chciałby, trwają i znajdziecie je w wielu miejscach w sieci.

nowe logo banku BPH

4. Na marginesie złodziei
Jak podaje tvn24 Wielka Anne Leibowitz, jedna z wielkich fotografii, pozwana do sądu za wykorzystanie cudzych zdjęć bez zgody autora. Autor żąda 300 tys dolarów.

5. Netyści czyli co?
Pojawiła się nowa inicjatywa ni to ruchu, ni to partii politycznej odwołująca się do internautów – Netyści. Efemeryda przypomina mi bliskodźwięczne „naturyści” a w założeniach nieco komunistyczny internacjonalizm w powiązaniu z hasłami rewolucji francuskiej, okraszeniem tego wizją netspołeczności 2.0 do sześcianu. Ale ludzie nie takie hasła kupili… Może ja czegoś na starość nie kumam…
Na razie jedyny sensowny ruch w tym kierunku został zrobiony – Partia Piratów, przynajmniej wiadomo o co biega.

6. 100W ciemnota
Zgodnie z Dyrektywa Komisji Europejskiej od 1 września 2009 mają zniknąć tradycyjne żarówki 100 W, a do 2012 reszta. Niby wszystko ok, bo ekologia, dziura ozonowa i tym podobne duperelne tłumaczenia. Nie zmienia to jednak kilku kwesti:
1. jako grafik nie jestem w stanie przy tych „ekologicznych” świetlówkach pracować, niestety oczy tego nie tolerują na dłuższą metę.
2. Szumna ekologiczność dziwi skoro w owych nowych i ekologicznych jest rtęć.
3. Ekologiczne obiżenie ciepłoty powodowanej przez żarówki może miałoby i sens, gdyby nie to że gospodarstwa domowe to ledwie ułamek procenta, a co z resztą wytwarzaczy ciepła np w przemyśle?
4. rachunek ekonomiczny podobno przemawia za świetlówkami, ale… liczony w dłuższym czasie i bez uwzględnienia fatalnego wpływu na nasze oczy, zatem kosztów leczenia, ewentualnie rent inwalidzkich.
Do wszystkiego się można ponoć przyzwyczaić… do ślepoty też. Dobrze na tym wyjdą producenci i… okuliści.