Wstęp do przeprosin?

16 sierpnia 2009

Dziś dotarł do mnie taki mail:

Szanowny Panie ,
bardzo proszę o upublikowanie tej wiadomości. Chciałbym sprostować kilka rzeczy.

Jakieś 2 miesiące temu założyłem moją pierwszą firmę, z nadzieją na lepsze jutro. Nieświadomy tego , że to co pojawiło się na jednej z moich aukcji wywoła taką burzę . Aukcja jest usunięta. Na kolejnej pojawią się tylko moje grafiki. Cóż, człowiek uczy się na błędach… Z drugiej strony jestem jednak wdzięczny Panu za zwrócenie uwagi. Taki zimny prysznic na pewno się przyda na początku działalności, na pewno wpłynie pozytywnie na dalsze poczynania związane z moją firmą. Pierwszy mój komentarz był lekkopowiedziawszy przesadzony. Słowo „złodziej” powiązane bezpośrednio z nazwą mojej firmy sprawiło, że naprościej na świecie… puściły mi nerwy.

Przy okazji pragę przeprosić wszystkich za zaistniałą sytuację. Owszem mogłem w ten sposób sugerować , że ja jestem autorem tych znaków. Na pewno nie w moim interesie jest projektowanie LOGO za marne 19zł. Aukcja miała być raczej (jak się okazało kiepską) próbą nawiązania kontakty z kilkowa zainteresowanymi firmami. Na pewno Pan wie, że na początku „kariery” każda znajomośc odgrywa ważną rolę. Niestety naiwne nastawienie ustawiły mnie teraz na przegranej pozycji. Wpisując w google nazwę mojej firmy, na pierwszej stronie z rezultatami ukazuje się „złodziej”. Jeden ruch może zniszczyć wielką część pracy, którą wkładam od początku istnienia mojej skromnej firmy. Jeszcze raz jednak podkreślam, że nie miałem nigdy zamiaru nikogo okraść ani urazić. Jest m Jak to powiedział mój przyjaciel- „życie jest najlepszym nauczycielem”. Sprawdziło się.
Z poważanie Przemek Schmelter

Jak autor sam napisał sprostowanie jakieś mamy, oficjalnych przeprosin, wszystkich pokrzywdzonych autorów imiennie, nadal brak. Czekam.


Złodziej żąda

15 sierpnia 2009

Otrzymałem właśnie mailem dictum takie:

Natychmiast proszę usunąć te informacje, które są w 100% nieprawdziwe. Nigdzie na aukcji nie jest napisane, że jestem autorem któregokolwiek z tych prac. Są to tylko przykłady jak logo może wyglądać, informacja dla ludzi nieobytych zbytnio z grafiką i niewiedzących czym, tak właściwie jest logo. Materiały tam przedstawione są tylko w charakterze informacyjnym i nigdy nie proponowałem ich na sprzedaż. Jest to publiczne oczernianie (między innymi za użycie słowa „złodziej” i wyciągne odpowiednie kroki prawne jeśli wpis nie zostanie natychmiast usunięty. Mało tego – żądam publicznych przeprosin na Pańskim blogu! Daję Panu czas do poniedziałku , godz. 12:00 . Będę śledził bloga i w tak jak wspominałem nie zawacham się użyć środków prawnych.

Z poważaniem
Przemysław Schmelter,
Tel: 697 423 327

STUDIO-PRZEM
Małe Łunawy 3
86-200 Chełmno
www.studio-przem.pl

Wytłuszczenie w mailu moje, a poniżej fragment zrzutu aukcji.

Moja odpowiedź:

Czekam na oficjalne i publiczne przeprosiny w trybie natychmiastowym, jak i pozostali autorzy oraz firmy posiadające prawa do znaków, które to prawa zostały ewidentnie naruszone.
Andrzej-Ludwik Włoszczyński


Emocjonalne marki

15 sierpnia 2009

Znacie dyskusje o wyższości Maca nad PC i vice versa? Jasne że znacie. Każda kończy się emocjonalną i długą, jak flaki, wojną na topory, piły, bombardy i kołki z płota. Ale tu ciekawostka – Apple nie znalazło się wśród 10 najbardziej emocjonalnych marek świata. W opracowanym przez Wetpaint i Altimeter raporcie Apple jest dopiero na miejscu 33, po Guccim i Xeroxie.

Pierwsza dziesiątka wygląda tak:
1.Starbucks


2. Dell

3. eBay

4.Google

5.Microsoft

6. Thomson Reuters

7. Nike

8. Amazon

9. SAP

10. ex equo – Yahoo i Intel.


Raport do pobrania.

źródła:
Marketing w praktyce
engagementdb.com
google.com


15 sierpnia 2009
logo
Tagi:

skomentuj

Maile o kradzionych

15 sierpnia 2009

Mail 1

Witam.
Podaję linki do skradzionych znaków:
www.kalisz.pl
lacpol.com.pl
oneiros.pl
kuznica.pl
www.pttk.pl
magazynbetel.eu
i oczywiście Pana znak.
Postaram się poinformować o tym jak największą ilość znajomych z branży.
Pozdrawiam.
A.K.

Mail 2

Witam.
Zajmujemy się projektowaniem graficznym, mamy wykształcenie zgodne z tym co robimy (wrocławska ASP wydział wzornictwa przemysłowego). Przypadkowo jakiś czas temu trafiliśmy na aukcję złodzieja. W pierwszym momencie zdziwiło nas to, że gość sprzedaje naprawdę profesjonalne znaki graficzne za 19 zł i postanowiliśmy śledzić przebieg aukcji oraz sprawdzić kim jest ów zdolny grafik. Na stronie internetowej www.studio-przem.pl odkryliśmy logo jego firmy, które zostało pobrane ze strony flashvillage.com
To nie jest przestępstwem, strona pozwala na wykorzystywanie publikowanych tam szablonów, ale świadczy to od razu o „talencie” grafika który do promocji swojej firmy wykorzystuje szablon:)

Przed chwilą trafiliśmy na Pański blog i jesteśmy oburzeni bezczelnością złodzieja. Z tego co widzimy to nie tylko Pan jest osobą poszkodowaną ( podejrzewamy, że większość jak nie wszystkie prezentowane tam znaki są własnością intelektualną innych osób np. Chełmno-Kalisz)

www.przemet.pl
Twórcą logo jest artysta plastyk Kazimierz Sita – wykładowca poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych.

Pozdrawiamy
Zespół Add Studio

Bardzo dziękuję autorom obu maili.


Kolejny złodziej

14 sierpnia 2009

I jaka okazyjna cena – jedyne 19 zł.  Jak widać na Allegro panuje moda na amatorów cudzej własności. Właśnie dostałem, za co serdecznie dziękuję, link na Allegro od A.K. z kolejnym skradzionym moim logo – Urzędu Zamówień Publicznych. Ale żebym nie czuł się osamotniony pozostałe też mają swojego autora, i raczej nie jest nim sprzedawca

zrzut oferty złodzieja 14-08-09

Kto zacz ów „artysta”? na Allegro występuje jako „firma-przem”
Dane kontaktowe:

Tel: 697 423 327
e-mail: biuro@studio-przem.pl
GG: 948 46 51

Dane wskazują na stronę Studio-Przem

STUDIO- PRZEM
Profesjonalne usługi graficzne
NIP: 875-150-24-91
Małe Łunawy 3
86-200 Chełmno

Warto zajrzeć też tu by zobaczyć kto zacz ów amator cudzego.

A przy okazji tego złodzieja i mojego wpisu na blogu o poprzednim – wtedy jeden ambitny i wyrozumiały tłumaczył mi jak to tamtym wpisem obrażam innych uczciwych sprzedawców logo na Allegro. Ciekawe co powie teraz.

Dla zainteresowanych historią poprzedniego zlodzieja: Złodziej z Allegro, Na złodzieju czapka gore, Znikajace portfolio, Przeprosiny


Tajne logo

14 sierpnia 2009

Wojsko Polskie zafundowało sobie logo promocyjne

logo promocyjne WP

autorem jest Andrzej Pągowski.

Wedle informacji Gazety Wyborczej znak wybrano w konkursie. I tu ciekawostka: na stronie wojsko-polskie.pl /zrzut poniżej/ widnieje już nowy znak, ale próba znalezienia, dokopania się do jakiejś informacji o tym konkursie i innych pracach konkursowych okazała się bezowocna. Owszem jest, nawet podwójnie podana informacja, ale o innym, też na znak promocyjny

Za to w zakładce Download znalazłem sam znak, chyba, bo ikonki nie pokazali,


z takim oto promocyjnym przesłaniem:

Nazwa pliku: Logo MON w formacie *.jpg
Dodano: 2008-07-30 11:03:34
Opis: Logo MON w formacie *.jpg – spakowane programem WinZip – do rozpakowania potrzebne hasło o które należy się zwrócic do DWiPO MON na adres: promocja_obronnosci@wojsko-polskie.pl

Znaczy tajne/poufne. A swoją drogą ciekawe czy trzeba uzasadnić podanie i dołączyć zaświadczenia. Ot promocja, w stylu moro.

Małe uzupełnienie: artykuł „Logo armii”, w Polsce Zbrojnej, z wypowiedziami Andrzeja Pągowskiego. Moją uwagę zwróciła jednak ta wypowiedź:

„Chcielibyśmy od razu rozdawać gadżety z nowym znakiem czy ufundować wszystkim żołnierzom i pracownikom koszulki z nim, ale na razie nie mamy na to pieniędzy i musimy wprowadzać logo metodą małych kroków”, mówi Michał Łazowski

Na białych może być super i prawie jak Coca-Cola.


Skołowany Erfurt

11 sierpnia 2009

Oj, skołowany. W lipcu pisałem o nowym logo miasta Erfurt (Nowy Erfurt), chyba jednak mają kłopot ze znakiem, bo temat powrócił i na designtagebuch pojawiły się jego nowe wersje.

nowe wersje logo miasta Erfurt

Jednak zauważono w herbie koło. A może zobaczyli nasz POZnan*?


Niebezpieczny minimalizm

10 sierpnia 2009

Dążenie do minimalizmu w logo, jak najbardziej oszczędnej formy, niesie za sobą niebezpieczeństwo użycia kształtu, nawet nieświadomie, już wykorzystanego. W końcu katalog form najprostszych jest bardzo ograniczony. Oto prosty znak interpunkcyjny – dwukropek

sapa logo

skandia logo

Kto był pierwszy? bo trudno uznać, że zmiana koloru i wielkości dwukropka odróżnia oba logo znacząco.

Skandia swój znak zmieniła na początku tego roku, z okazji dziesięciolecia obecności w Polsce.

Ten nowy znak Skandii ma symbolizować nowoczesność, dynamikę i otwartość na nowe wyzwania. Logo ma bardziej wyrazistą i przyjazną, poprzez okrągłe kształty czcionkę, a kolor liter został zmieniony na zielony.Symbol granatowej „parasolki” został zastąpiony metalicznym dwukropkiem, który występuje w logo, po nazwie firmy.

„Nowa identyfikacja wizualna marki oddaje charakter Skandii jako dostawcy długoterminowych planów oszczędnościowych. Skandia oferuje klientom rozwiązania, które zabezpieczają przyszłość finansową w długim horyzoncie. Oferta pozwala w elastyczny sposób realizować różne cele finansowe (emerytura, edukacja dziecka, realizacja własnych marzeń). Propozycja Skandii odnosi się do indywidualnych potrzeb każdego klienta. Przygotowana strategia odpowiada na oczekiwania rynku i pozycjonuje naszą firmę jako dostawcę produktu dla szerokiego grona klientów detalicznych” – powiedział Paweł Ziemba, Prezes Zarządu Skandia Życie TU S.A.

Sapa rozpoczęła działalność w Szwecji 40 lat temu i obecnie ma zasięg międzynarodowy. Do Polski weszła w 1992 roku. Kiedy zmieniła logo trudno powiedzieć, na pewno posługuje się nim dużo dłużej niż Skandia. Zatem kto był pierwszy wiadomo. Inspiracja czy przypadek? a może…

PS biję się w piersi za niepodanie źródła tej ciekawostki – jest nim wpis Arkadiusza Słoty na GL. Przepraszam autora za to pominięcie.


Wybierz logo olimpiady

1 sierpnia 2009

Na portalu muenchen2018.org poddano pod głosowanie, są nagrody, 3 propozycje znaku zimowych igrzysk olimpijskich w Monachium w 2018 r.

logo Monachium 2018 propozycja 1
logo Monachium 2018 propozycja 2
logo Monachium 2018 propozycja 3

Monachium jest jednym z kandydatów do organizacji tej imprezy. Oprócz Niemiec o prawa do organizacji ubiega się także Polska razem ze Słowacją,, Norwegia, Francja, Szwajcaria, USA, Południowa Korea i Chiny.