Wibracje, wariacje, adaptacje

31 lipca 2009

3 nowe kreacje ze świata warte zainteresowania.

Wibracje. Nowe logo miasta Ruhr

Nowe logo miasta Ruhr

autor: Agentur Koch Essen

Źródła: stadt-ruhr.de, ruhrnachrichten.de, blog.stefano-picco.de

Wariacje. Nowe logo miasta Melbourne

stare i nowe logo Melbourne

Stare po lewej, nowe po prawej. Miasto pokusiło się o zmianę dotychczasowego, dość tradycyjnego i mało interesującego logo na bardziej nowoczesne autorstwa Landor. Koszt wprowadzenia – około 240 tys dolarów.

Melbourne logo wariacje

Nowy znak daje duże możliwości wariacyjne, co widać powyzej a także na materiałach przygotowanych zgodnie z nową identyfikacją

Żródła: youtube, underconsideration.com, theage.com.au,

Adaptacje. Nowa identyfikacja Cornell Lab of Ornithology

Stare

stare logo Cornell Lab of Ornithology

Nowe autorstwa studia Pentagram

nowe logo Cornell Lab of Ornithology

Sygnet jest adaptacją ilustracji Charleya Harpera (po lewej)

Sygnet na podstawie ilustracji Charley Harper

Żródła: underconsideration.com


Odświeżenie herbu

29 lipca 2009

Wydawać by się mogło że w temacie herbów nic właściwie się nie dzieje, poza wprowadzeniem zupełnie nowego, a czasem powrotem do starego, jak Wrocław. Nic bardziej mylnego. Oprócz totalnych zmian bywają i odświeżenia. Znakomity przykład takiego odświeżenia herbu szwajcarskiego kantonu Obwalden, zresztą bardzo udanego, prezentuje Design Tagebuch.

stary i nowy herb kantonu Obwalden

Po lewej stary, po prawej odświeżony.
Generalnie zrezygnowano z czarnych obrysów i zmieniono kształt tarczy. W sumie herb nabrał lekkości i łatwiej zobaczyć niuanse.

Więcej szczegółów (po niemiecku) dotyczących herbu i zmian na stronie Design Tagebuch.


US Virgin Islands

28 lipca 2009

Walka o turystów powoduje dbałość o własny, lepszy od innych, wizerunek. Po świetnej identyfikacji Wysp Bahama kolejny dobry przykład dają położone na morzu Karaibskim US Virgin Islands, terytorium skonfederowane z USA a obejmujące trzy wyspy St. Croix, St. John, St. Thomas. Warto pamietać że jest jeszcze British Virgin Islands.

Logo promocyjne US Virgin Islands oparto na kulturowej ikonie wysp i zarazem atrakcji turystycznej – tancerzach Mocko Jumbie.

logo promocyjne US Virgin Islands
Beverly Nicholson-Doty, komisarz ds. turystyki ujmuje to tak:

„Mocko Jumbie symbolizuje wibracje naszej ludności i naszą kulturę, trzy gwiazdy zaś oddają indywidualnego ducha St. Croix, St. Thomas i St. John”

I dlatego też każda z wysp ma swoją własną wersję kolorystyczną znaku, swojego Mocko Jumbie.

logo promocyjne wysp St. Croix, St. John i St. Thomas

Ciekawie i zachęcająco w nowej identyfikacji wygląda oficjalna strona Departmentu Turystyki U.S. Virgin Islands.

strona Departmentu Tourystyki U.S. Virgin Islands

Jedyna nie do końca jasna sprawa to autorstwo znaku – w materiałach oficjalnych widnieje agencja J. Walter Thompson, natomiast projektem chwali się na swojej stronie także studio Iconlogic (The Jumbie United States Virgin Islands).

Źródła: font.cz, underconsideration.com, iconologic.com, gotostcroix.com, wikipedia.org, sunshinedesignz.net


Prezydent bez godła ?!!

27 lipca 2009

Są takie dni że ręce opadają po przeczytaniu newsów. Oto Pan Prezydent zmienia wygląd swojej oficjalnej strony www. By ocieplić wizerunek i wyjść naprzeciw. Właściwie to nie On zmienia, a Jemu zmieniają i to w sposób mówiąc delikatnie karygodny.

Jest tak

strona Prezydenta obecnie

a ma być tak.

nowa strona Prezydenta

Rzecz w tym że Pan Prezydent znany jest z podkreślania wagi patriotyzmu i czci dla symboliki narodowej, a tu co? Twórcy internetowego „ocieplacza wizerunku” zapomnieli, bo nie śmiem  podejrzewać że z premedytacją nie dali, symboliki państwowej RP. Nie ma herbu, godła ani flagi, nawet barw narodowych, i to u głowy państwa oraz zwierzchnika sił zbrojnych. Jest „prezydent.pl” i szlus, a obcy niech się domyślą czego to prezydent. Ludzie! Nikt tego nie widzi w kancelarii?


Przemiana

26 lipca 2009

Orzeł i reszta.


Kolory Polski

24 lipca 2009

Na weekend jak znalazł zabawa w kolory Polski. Odpowiadając na komentarz Wiktora Kołodzieja („Dziś bigos”) obiecałem pokazać kolorowe wersje znaku i oto one, mała próbka zabawy w zmianę koloru.

logo Poland  próbki kolorów

A tu próbki rozjaśniania koloru 100, 80, 60, 40, i 20%

Poland próbki kolorów 2

Poland bez koła

Czy znak Poland musi być koniecznie czerwony? jak widać nie, można spokojnie operować każdym kolorem i jedynie nie we wszystkich da się stosować zbyt duże rozjaśnienie, przy użyciu na białym tle i w zmniejszeniu. Odwrotnie będzie na czarnym tle z w pełni nasyconymi kolorami takimi jak np. granat

Poniżej próbka jak to się sprawdza razem z literą.

Poland, magnifico, sympatico, offen, unico

na koniec zaś kilka kombinacji literniczych i zabaw z kolorem.

Poland - unico, sympatico, magnifico

znak Poland - próbki tekstu 2

PS koniecznie przeczytajcie Staniszewskiego jeśli chcecie zobaczyć jak ględzeniem buduje się promocję Polski, szczególnie urzekający jest pomysł promocji 3W (Wojtyła, wódka, Wałęsa).


Nowy Erfurt

16 lipca 2009

Na designtagebuch zaprezentowane zostało nowe logo Erfurtu

Erfurt - herb i nowe logo
design. Artus.Atelier.

Czy to Wam czegoś nie przypomina? Mnie przypomniało, mój własny tekst z maja – POZnaNIE
Poznań logo
Nie da się ukryć że inspiracja jest inna, a i rozwiązanie ciekawe, jednak efekt wizualny, szczególnie tej wersji. dla odbiorcy podobny.

Źródła:
designtagebuch
erfurt.de


Przeprosiny

7 lipca 2009

Przeprosiny jakie dzisiaj, 2009-07-07, otrzymałem mailem

………………………………………

Serdecznie Przepraszam pana Adrzeja-Ludwika Włoszczyńskiego za wszystkie wyrządzone szkody i straty. Za naruszenie pana dobrego mienia nastronach internetowych:

allegro.pl/item669004303
allegro.pl/item669004230
allegro.pl/item669004143
allegro.pl/item669003969
allegro.pl/item669003905
allegro.pl/item669004240
allegro.pl/item669003758
allegro.pl/item675610026
allegro.pl/item661561970
oraz www.kriskaro.pl ,

za naruszenie praw autorskich oraz za bezprawne posługiwanie się pana projektem – logo firmy Euroinvestment. Wszystkie podjete przeze mnie działania były nieswiadomome i nie miały na celu nic złego. Myśle że uda nam się dojsc do porozumienia, a wszelkie straty Panu zrekompensuje.

Krystian Rakszawa -Własciciel kriskaro.pl

………………………………………

screen z Allegro.pl

Przeprosiny z Allegro

screen z kriskaro.pl

Przeprosiny ze strony kriskaro.pl


Znikające portfolio

6 lipca 2009

W związku z tym, że złodziej zaciera ostro ślady – portfolio wyczyścił, dane kontaktowe "404 Not FounD", prezentuję fragment screenu z jego ofertą na strony Allegro,  Tam zresztą też już wszystko wyczyszczone.

fragment screenu ze strony z ofertą na Allegro

Ciekawe kto jest autorem?

No i jest następny okradziony, a nawet dwu, dzięki Pawłowi Tkaczykowi, wystarczy zajrzeć na logopond.com i na creattica.com

UZUPEŁNIENIE
No cóż biję się w piersi nie zauważyłem w dyskusji na digart.pl linków, podanych jak byk przez Marsjanina, chyba slepnę. Uzupełniam więc spis okradzionych o kolejnych dwu autorów: Galeria 291 by kitune i yoga australia by firebrand.


Na złodzieju czapka gore

6 lipca 2009

Na złodzieju czapka gore i zaczyna ostro panikować. Adres jego strony firmowej kriskaro.pl pokazuje aktualnie błąd „404 Not Found”.

Złodziej zapomniał jednak, że nie jest problemem sprawdzić kto jest właścicielem domeny z imienia i nazwiska. Informacja jest ogólnodostępna pod tym adresem hrd.pl, wystarczy wpisać nazwę domeny „kriskaro.pl”

Jak wynika z daty aktualizacji usunął stronę jeszcze 5.07.09 przed godz. 24.00

A dla jednej wątpiącej Anny, co uważa że sprawa może być tylko sporna, nakładka wyrysu mojego znaku na to czym się złodziej posługuje.