Rarytas w miliardach

31 października 2007

Pojawienie się w internecie Ostatniej Wieczerzy Leonarda da Vinci, w fantastycznej rozdzielczości 16 mld pikseli, to nie lada gratka dla miłośników malarstwa. Tym bardziej, że można powiększać fragmenty dzieła w bardzo dużej skali, oglądając detale jak przez szkło powiększające. Duża gratka również dla wielbicieli „Kodu Leonarda”.

Ostatnia Wieczerza - Leonardo da Vinci

Mały problem, jaki się pojawił, to niestety zrywanie łącza przez Neostradę, ale to akurat zupełnie mnie jakoś nie dziwi. Inny problemik, zapewne wynikający z tej samej przyczyny, to pojawianie się, przy niektórych powiększeniach, oznaczeń na fragmencie, takich jak poniższe H9.

fragment

Ale, mimo tych trudności, i tak warto gorąco polecić wszystkim miłośnikom sztuki obejrzenie i „posmakowanie” Leonarda.


Przegrane projekty logo

30 października 2007

Dzisiejszy Kurier Lubelski zaprezentował większość znaków, jakie powstały na konkurs Logo Lublina, zestawiając je z dwoma nowymi w artykule „Co wymyslili przegrani”. Pod artykułem zaproponował ankietę obejmującą wszystkie znaki.


30 października 2007
konkurs logo Lublin
Tagi:

skomentuj

Jelenia Góra bez logo

28 października 2007

Stało się już chyba tradycją opisywanie kolejnych konkursideł o niejasnych regulaminach i jeszcze bardziej dziwnych zakończeniach.

Na portalu Signs mamy kolejną odsłonę tego serialu, odcinek „Jelenia Góra”. Serial zapewne potrwa jeszcze długo, dając mi możność opisywania tej radosnej twórczości, w końcu inwencja w tworzeniu regulaminów niezgodnych z podstawowymi normami prawnymi jest równie ogromna jak nieznajomość owego prawa. Zastanawiam się jednak jak długo można pisać, w końcu nie jestem odosobniony w wytykaniu błędów, niedomówień i dziwnych rozstrzygnięć. Piszą o tym całe rzesze projektantów na wszelkich forach, a każdy kolejny konkurs dostarcza nowej literatury w tym względzie.
I nic, grochem o ścianę.


Kokosy na CI

25 października 2007

Dostałem takie cuś, jak niżej, mailem. Zastanawiam się czy zleceniodawca choćby ciut zastanowił się i popytał zanim wyznaczył budżet.

Jednostka budżetowa poszukuje do współpracy doświadczonego projektanta-grafika/firmę projektową z woj. śląskiego, którego zadaniem byłoby opracowanie systemu identyfikacji wizualnej. Celem systemu będzie stworzenie jednolitego i spójnego wizerunku projektu: Śląskiego Centrum Społeczeństwa Informacyjnego (SCSI) oraz podkreślenie innowacyjności podejmowanych rozwiązań i ich wagi dla mieszkańców województwa śląskiego. Stworzony system powinien zachować powagę i elegancję urzędu oraz nawiązywać do wizerunku Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego. Szczególnie dużą rolę w komunikacji z otoczeniem SCSI przywiązuje do czytelności i komunikatywności treści komunikatu.
System ma obejmować:
– symbol SCSI (znak i logotyp firmowy),
– kolory firmowe,
– typografię,
– druki firmowe (papier, koperty, dokumenty, prezentacje i inne),
– identyfikatory pracowników,
– stemple,
– wytyczne do materiałów drukowanych (np. katalogu, ulotki, biuletynu
informacyjnego)
– tablice i tabliczki informacyjne, szyldy reklamowe, nadruki na typowe
gadżety (np. płyta CD, pendrive, długopis).
Termin realizacji zlecenia: do 26 listopada 2007 roku logotyp i znak firmowy, określenie kolorów firmowych oraz typografię.
pozostała część zlecenia może zostać wykonana w terminie późniejszym (do ustalenia z jednostką składającą zapotrzebowanie)

Wynagrodzenie przeznaczone na realizację całego projektu – 4000 zł netto.
Forma rozliczenia z projektantem – umowa o dzieło lub faktura VAT.

Ponadto:
– niezbędne jest przekazanie autorskich praw majątkowych do projektu,
– praca musi zostać przekazana w formatach „ai” i „cdr” z zastosowaniem
krzywych
oraz innych odpowiednich dla pracy formatach np. „ppt”,
– praca powinna zawierać instrukcję w postaci podręcznika do zaprojektowanych rozwiązań,
– praca musi zawierać czcionki oraz grafiki oparte na otwartych licencjach,
– praca ani żadne użyte w niej elementy nie mogą naruszać praw osób trzecich, co musi zostać uwzględnione w osobnym oświadczeniu.

Portfolio wraz z krótkim opisem zrealizowanych projektów proszę przesyłać na adres Biura Projektu do dnia 02.11.2007r. do godz. 12.00
Biuro projektu Śląska Sieć na Rzecz Wzornictwa
tel.: (033) 851 08 21 w. 30
e-mail: <mailto:biuro@wzornictwo.net> biuro@wzornictwo.net
Śląski Zamek Sztuki i Przedsiębiorczości w Cieszynie

Oprócz tego budżetu ciekawe jest to wyszczególnienie krojów na otwartych licencjach – amatorskich? a także konieczność dołączenia instrukcji, jak rozumiem instrukcji jak korzystać z księgi czyli manuala, ale może się czepiam.

Za to podsumowanie świetne:

– praca ani żadne użyte w niej elementy nie mogą naruszać praw osób trzecich, co musi zostać uwzględnione w osobnym oświadczeniu.

Pytanie więc, jak na podstawie amatorskich krojów i free klipartów zrobić oryginalne i na dodatek nienaruszające praw osob trzecich logo. Przypomnę że większość zdecydowana softu free nie jest do zastosowań komercyjnych albo, jak w wypadku krojów nie spełnia wymogów przynależnych krojowi pisma.

Ot, zagwozdka…


Lublin od nowa

17 października 2007

Dzisiejszy Kurier Lubelski prezentuje dwie propozycje logo promocyjnego Lublina autorstwa agencji BNA, którą, po nierozstrzygniętym konkursie, zatrudniono do tej sprawy.
link do artykułu:Nowy znak Lublina
a tu: Gazeta
Rozbroił mnie tekst na stronie UM Lublina.

PS. Dostałem kilka pytań o t-shirty z moim projektem, a jako że nie produkuje takowych to wykorzystałem inną możliwość. Koszulki można kupić na cafepress.com


cd Lublin

4 października 2007

krótka informacja, zainteresuje zapewne biorących udział w tym „konkursie”:
po naleganiach moja praca została zwrócona, kurierem. Co prawda z dziwnymi uszkodzeniami, wgnieceniami, sądząc po opakowaniu raczej nie powstałymi w drodze, jednak zwrócona.


4 października 2007
konkurs logo Lublin
Tagi:

skomentuj