Lublin raz jeszcze

22 sierpnia 2007

Wracam po czasie do tematu z dość ciekawym pytaniem, jakie przychodzi do głowy po mailu od organizatora, otóż, ni mniej ni więcej, pytanie brzmi – CO WIDZIAŁA KOMISJA / JURY?

Skierowałem do organizatora prośbę o zwrot pracy, 2 plansz, z ZAŁĄCZONYM PLIKIEM tejże pracy, dla jasności co zrobiłem i jak toto wygląda.

Oto odpowiedz jaką dostałem /wytłuszczenie moje/:

Szanowny Panie,
Przesłany przez Pana plik nie pomógł mi w identyfikacji złożonej przez
Pana pracy konkursowej
Ponadto wyjaśnię, że jestem sekretarzem Komisji
Konkursowej, do obowiązków którego należy przekazywanie decyzji
podjętych przez Komisję Konkursową. Jak Pan wie, Komisja Konkursowa
zakończyła już swoje posiedzenia i jedną z jej decyzji było
nierozkodowywanie prac
W związku z powyższym nie widzę możliwości
podjęcia się tego na własną rękę.

W kwestii organizacji wystawy pokonkursowej podtrzymuję stanowisko,
iż nie posiadamy prawa do udostępniania prac osobom trzecim.
Prawa te nabywalibyśmy dopiero w momencie podpisania oddzielnej umowy o
przekazaniu praw autorskich.

Z wyrazami szacunku,
Anna Kominek

Ciekawe to wszystko… aby urządzić wystawę autorzy muszą przekazywać prawa autorskie (??)… Zwrócić nie mogą, choć tych praw autorskich jednoczenie nie mają, czyli nadal to jest moja własność…


Logoklęska Lublina

14 sierpnia 2007

Kurier Lubelski logo

Kalendarium logoklęski, na podstawie artykułów Tomasza Staweckiego i Aleksandry Dunajskiej, opublikowanych w wydaniu internetowym Kuriera Lubelskiego, wygląda tak:

31.03.2007 Tak nas widzą

17.05.2007 Gdzie jest ten Lublin?

9.06.2007 Lublin to facet z kobiecych marzeń

13.06.2007 Wpadka z kopytkiem

14.06.2007 Koziołek wciąż jak stary cap

18.06.2007 Stawiamy na profesjonalistów

31.07.2007 Wielka klapa z logo miasta

6.08.2007 Przez klapę do sukcesu

8.08.2007 Niech lublinianie sami ocenią

14.08.2007 Decyzja o unieważnieniu była zaskakująca

Pod każdym tekstem można poczytać opinie lublinian, ciekawy dodatek. A konkluzję można wysnuć jedną, po przeczytaniu tych tekstów i opinii,  jak zaczęli bez pomysłu na unikalną cechę grodu, tak i skończyli, więc wynik konkursu przestaje być zaskoczeniem. Trudno by projekty były merytoryczne gdy nie ma do czego ich odnieść. Pozostawałby „konkurs piękności” dla mas, ale organizator się widać boi takiej konfrontacji, a nuż wyjdzie że nie ma racji….

Nieco offtopowo, dzięki jednemu z dyskutantów KL w powyższym temacie, Lublin nocą

Mój wcześniejszy wpis  Logo i hasło Lublina


Logo i hasło Lublina

10 sierpnia 2007

Trochę z nudów, trochę z ciekawości i sympatii do miasta, wziąłem udział w konkursie na logo i hasło promocyjne Lublina. Założenia projektowe, czyli brief, były takie:

1. Charakterystyka marki / branża:Miasto posiadające 365 tys. mieszkańców,

Największe we wschodniej Polsce centrum administracyjne, naukowe, kulturalne i turystyczne. Bogata, wielokulturowa historia (liczne zabytki)

Stolica Województwa Lubelskiego. Położenie: 170 km od Warszawy i 100 km od granicy z Ukrainą i Białorusią. Centrum akademickie: kilkanaście wyższych uczelni, w tym 5 publicznych: UMCS, KUL, Akademia Medyczna, Akademia Rolnicza, Politechnika Lubelska. Największy odsetek studiującej młodzieży w przeliczeniu na liczbę mieszkańców (100 000 studentów).

2. Asortyment towarowy objęty marką: Oferta kulturalna (np. Konfrontacje Teatralne, Międzynarodowe Dni Filmu Dokumentalnego „Rozstaje Europy”, alternatywne wydarzenia kulturalne). Oferta turystyczna – bazująca na historii (wielokulturowa), zabytkach, położeniu (na wschodzie).oferta dla inwestorów – nowe tereny pod inwestycje, dobry klimat do inwestowania, wykształceni młodzi ludzie

3. Obszar wykorzystywania marki: Polska – turyści, inwestorzy. Inne: Unia Europejska – turyści, inwestorzy, VIP. Ukraina – , inwestorzy, turyści. Kraje Nadbałtyckie, Rosja – VIP

Pożądane skojarzenia z nazwą: Wg hierarchii ważności: 1. Otwartość 2. Gościnność 3. Na granicy Wschodu i Zachodu. 4. Wielokulturowość 5. Młodość

Mając taki brief zaprojektowalem takie oto logo i hasło:

logo Lublin projekt na konkurs

Zaprezentowalem też hasło w wersji angielskiej – dreamt place. Oprócz wymaganych prezentacji logo i bilboardu (!) dodałem również projekty t-shirtów

Logo Lublin projekty - t-shirt

Ciekaw byłem wyniku końcowego i możliwości obejrzenia prac konkurencji, jak właściwie będzie to myślenie o miejscu wyglądało u innych. Płonne nadzieje. Wyszła z konkursu  kicha, czyli NIC, dlatego też postanowiłem logo ujawnić, choćby z racji tego, co dziać się może po komunikacie wysokiego jury z 31.07.2007 r. Widziałem już różne cuda po odwołanych konkursach.

Komunikat

Komunikat prasowy: decyzja Komisji Konkursowej ws. konkursu na logo i hasło promocyjne Miasta Lublin

W konkursie na logo i hasło promocyjne Miasta Lublin udział wzięły 33 podmioty, które zgłosiły 53 prace. Po zapoznaniu się z pracami Komisja Konkursowa w składzie:
1. Włodzimierz Wysocki – Zastępca Prezydenta Miasta Lublin
2. Robert Furtak – Prodziekan Wydziału Ekonomicznego UMCS
3. Jan Gryka – Prodziekan Wydziału Artystycznego UMCS
4. Piotr Dreher – Przewodniczący Rady Miasta Lublin
5. Piotr Lutek – Politechnika Lubelska
6. Michał Krawczyk – p.o. Zastępcy Dyrektora Kancelarii Prezydenta Lublina

podjęła jednogłośnie uchwałę następującej treści:

„Zgodnie z pkt. 9 ust. 2 Regulaminu Konkursu na logo i hasło promocyjne Miasta Lublin, Komisja Konkursowa postanowiła nie przyznać nagrody, gdyż w ocenie Komisji Konkursowej złożone prace nie spełniają merytorycznych kryteriów oceny prac w stopniu pozwalającym na jej przyznanie i wnioskuje do Prezydenta Miasta Lublin o unieważnienie Konkursu.”

W związku z powyższym Kancelaria Prezydenta Lublina rozpoczęła natychmiast rozmowy z największymi polskimi studiami projektowymi. Wynikiem rozmów będzie wybranie w ciągu kilku najbliższych dni podmiotu, którego zadaniem będzie zaprojektowanie logo i hasła promocyjnego Lublina.

Z niecierpliwością będę więc czekał na to nowe logo Lublina, mając nadzieję, że naprawdę będzie rewelacyjne i będzie można tylko je chwalić.

PS dodatkowe informacje można znaleźć w artykule w dodatku lokalnym GW. Jest też bardzo ciekawa dyskusja.

PS2 dostałem kolejny link z artykułem, tym razem w Kurierze Lubelskim są i komentarze.
Na marginesie stwierdzenia z artykułu, o problemie z wyborem hasła i znaku w ramach jednego projektu, a co przeszkadzało wybrać osobno hasło i osobno logo?